Topografia językowo-kulturowa Indii 09-FR-TJKI-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Potrafi opisać podstawowe elementy geografii językowej subkontynentu indyjskiego. Zna i rozumie problematykę kontaktów językowych z perspektywy synchronicznej i diachronicznej.
- Zna i rozumie podstawową problematykę związana z językami urzędowymi (z podziałem na stany), konstytucyjnymi. Rozumie i potrafi opisać status języka hindi oraz angielskiego. Wie, jak kształtował się język oficjalny, jaka jest polityka w stosunku do języków mniejszościowych.
- Zna i rozumie podstawową problematykę związaną z historią systemów pisma na subkontynencie
- Zna i rozumie podstawowe problemy dotyczące zróżnicowania kulturowego w aspekcie językowym, religijnym. Rozumie procesy kształtowania się języków literackich regionów.
- Zna współczesny podział administracyjny Indii, wie, jak przebiegają granice językowe i kulturowe
- Potrafi przygotować i przedstawić prezentację z zakresu objętego przedmiotem.
- Potrafi poszerzyć swoje kompetencje językowe w zakresie objętym przedmiotem.
Kryteria oceniania
. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach,
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów i zdanie egzaminu.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami i/lub pojedynczymi brakami;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Brockington, J. L. 2000. The Sacred Thread. A Short History of Hinduism. Delhi: Oxford University Press.
• Gąsior, D. 1990. Gramatyka hindi dla lektoratów. Poznań.
• Hock, H.H. and Bashir, E. 2016. The Languages and Linguistics of South Asia A Comprehensive Guide. Berlin: De Gruyter Mouton.
• Masica, C. 1991. Indo-Aryan Languages. Oxford: Oxford University Press.
• Rai, A. 1984, A House Divided: The Origin and Development of Hindi/Hindavi. Delhi: Oxford University Press.
• Skakuj-Puri. M. 2011. Zycie codzienne w Delhi. Warszawa: Dialog.
• Snell. R. 1991. The Hindi Classical Tradition: a Braj Bhāṣā Reader. Available at http://hindiurduflagship.org/resources/learning-teaching/braj-bhasha-reader/
• https://www.manoramayearbook.in
• https://censusindia.gov.in/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: