Technologie informacyjne 09-FR-TI-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowej obsługi komputera. Posiada wiedzę i zrozumienie podstawowych zagadnień z zakresu technologii informacyjnej;
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu budowy komputera. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony antywirusowej;
- Potrafi sprawnie i odpowiednio sformatować tekst o dużej objętości w edytorze tekstu, korzystając z funkcji automatycznych;
- Potrafi odpowiednio podawać referencje i dane bibliograficzne w tekście naukowy;
- Potrafi z zachowaniem zasad należytej prezentacji przedstawić dane przy pomocy wybranego programu do tworzenia prezentacji multimedialnych;
- Zna podstawowe funkcje arkusza kalkulacyjnego i potrafi ich użyć;
- Umie korzystać z tradycyjnych i nowoczesnych źródeł informacji filologicznej, również w języku obcym;
- Jest przygotowany do systematycznego pogłębiania i aktualizowania wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnych w obszarze filologii;
- Potrafi należycie selekcjonować i wykorzystać zasoby internetowe (witryny i bazy danych);
- Posiada umiejętność pracy zespołowej przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjnych;
- Korzystać z usług internetowych do celów edukacyjnych w zakresie gromadzenia informacji oraz komunikowania się;
- Zna podstawowe zasady etyki korzystania z nowych mediów oraz zasady prawa autorskiego i jest świadomy konsekwencji jego nieprzestrzegania;
- Jest świadomy pozytywnych i negatywnych aspektów rozwoju społeczeństw informacyjnego;
- Potrafi prezentować własne poglądy w tym obszarze.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów (student ma prawo do poprawy ocen z testów)
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Bremer, Komputer na co dzień, Videograf Edukacja, Chorzów, 2011.
• J. Cox, J. Lambert, C. Frye, Microsoft Office 2010: dla użytkowników domowych i uczniów, RM, Warszawa 2012.
• J. Cox, J. Lambert, Microsoft Office PowerPoint 2010, RM, Warszawa, 2012.
• B. Dębska, G. Fic, Technologie informacyjne, Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2011.
• Jaronicki, ABC MS Office 2010 PL, Helion, Gliwice, 2010.
• G. Reynolds, G. Kawasaki, Zen prezentacji proste pomysły i ważne zasady, Helion, Gliwice, 2009.
• W. Sikorski, Wykłady z podstaw informatyki, Witkom, Warszawa, 2014.
• J. Walkenbach, Excel 2010 PL, Helion, Gliwice, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: