Realioznawstwo węgierskie 09-FR-RW-12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- rozumie pojęcia niezbędne dla opisu różnorodnych aspektów życia społecznego na Węgrzech, prawidłowo stosuje związaną z tym terminologię w języku polskim i węgierskim
- rozpoznaje i potrafi scharakteryzować geopolityczne, etnograficzne oraz mentalnościowe wyróżniki Węgier i ich obywateli
- posiada wiedzę o obiektach przyrody, architektury i kultury zaliczanych do dziedzictwa kulturowego Węgier i Świata i stosuje związaną z tym terminologię w języku polskim i węgierskim
- posiada wiedzę o systemie politycznym i społecznym na Węgrzech, politycznych i społecznych przyczynach zróżnicowania języka węgierskiego oraz bieżącej sytuacji politycznej i społecznej
- potrafi określić znaczenie omawianych zjawisk społecznych i politycznych
- Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje dotyczące Węgier i obszaru Europy Środkowej w zasobach informacji pisanych i elektronicznych
- analizuje i interpretuje zachowania społeczności węgierskiej oraz innych społeczności, posługując się terminologią polską i węgierską
- potrafi samodzielnie formułować sądy/ wnioski dotyczące życia społecznego i politycznego na Węgrzech
- wykorzystuje zdobytą wiedzę w pracy zespołowej (twórczo uczestniczy w dyskusjach grupowych)
- potrafi współtworzyć trafne decyzje dotyczące kontaktów polsko-węgierskich na poziomie indywidualnym i na poziomie przedsiębiorstwa, instytucji lub organizacji pozarządowej
- ma świadomość konieczności kierowania się w życiu zawodowym naukowym obiektywizmem oraz ogólnoludzkimi i europejskimi wartościami demokracji i tolerancji.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• zaliczenie egzaminu końcowego.
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Cieślak, Tadeusz. 1983. Historia Finlandii. Wydawnictwo Ossolineum.
• Finlandia w faktach – praca zbiorowa. 2003. Otava.
• Klinge, Matti. 1997. Krótka Historia Finlandii. Otava.
• Klinge, Matti. 2003. Fińska tradycja. Eseje o strukturach i tożsamościach Północy. Wydawnictwo Atut.
• Szordykowska, Barbara. 2011. Historia Finlandii. Wydawnictwo Trio.
• Walczak, Wojciech. 1973. Finlandia. PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: