Praktyczna nauka języka fińskiego 09-FR-PNJF-26
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Rozumie najczęściej używane słowa i wyrażenia związane z życiem codziennym (np. podstawowe informacje dotyczące siebie i swoich najbliższych, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia, zakupów).
- Rozumie główny sens zawarty w krótkich, nieskomplikowanych komunikatach i ogłoszeniach.
- Potrafi czytać krótkie, nieskomplikowane teksty.
- Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w krótkich, nieskomplikowanych tekstach dotyczących życia codziennego (np. ogłoszeniach, reklamach, prospektach, kartach dań, rozkładach jazdy).
- Rozumie krótkie, nieskomplikowane listy prywatne.
- Prawidłowo artykułuje głoski języka węgierskiego oraz akcentuje i intonuje wyrazy i zdania.
- Posługuje się ciągiem wyrażeń i zdań, by w nieskomplikowany sposób opisać swoje życie codzienne (np. najbliższych, innych ludzi, warunki życia, pracę).
- Potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej nieskomplikowanej i bezpośredniej wymiany informacji na znane sobie tematy.
- Prowadzi bardzo krótkie rozmowy towarzyskie, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu je podtrzymywać.
- Potrafi pisać krótkie i nieskomplikowane notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb.
- Potrafi napisać nieskomplikowany list prywatny (np. w podziękowaniu komuś za coś).
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• regularne uczestnictwo w zajęciach;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• uzyskanie ocen pozytywnych z wszystkich testów cząstkowych;
• uzyskanie oceny pozytywnej z pisemnego egzaminu końcowego.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Zalecana literatura (w tym pozycje wykorzystywane w trakcie zajęć):
• Nuutinen, Olli. 1997. Suomea suomeksi I. Helsinki: SKS.
• Nuutinen, Olli. 1997. Suomea suomeksi II. Helsinki: SKS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: