Pierwszy język regionu (estoński) 09-FR-PJR-E-26
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
zna podstawowe struktury oraz słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu;
potrafi utworzyć zwięzłe i poprawne fonetycznie oraz gramatycznie wypowiedzi, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu;
wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować;
potrafi tworzyć zwięzłe oraz poprawne gramatycznie i ortograficznie teksty, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu;
wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować;
umie tworzyć typowe i poprawne pod względem stylistycznym oraz ortograficznym teksty, takie jak, np. listy, zaproszenia, pozdrowienia, krótkie opowiadania, etc., zarówno w formie tradycyjnej, jak i elektronicznej;
potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w nieskomplikowanej rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać zaimprowizowane rozmowy w typowych sytuacjach komunikacyjnych;
odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje;
rozumie ze słuchu nieskomplikowane wypowiedzi oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji) i potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania;
rozumie napisane w języku przedmiotu teksty oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, i potrafi dokonać krótkiego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami;
zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny potrafi czytać teksty oraz wygłaszać komunikaty i przedstawiać krótkie informacje w języku przedmiotu;
zna w odpowiednim stopniu i na określonym poziomie zasady akcentuacji i potrafi w sposób poprawny czytać teksty w języku przedmiotu;
zna i stosuje w odpowiednim stopniu zasady ortografii oraz interpunkcji języka przedmiotu.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach, prowadzonych w trybie online lub stacjonarnie
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć w trybie online lub stacjonarnie,
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów, przeprowadzonych w trybie online lub stacjonarnie
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Materiały wskazane przez wykładowcę.
• Podręcznik na poziomie A1-A2 zalecany przez nauczyciela
• Proste artykuły prasowe zalecane i wybrane przez nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: