Komunikacja specjalistyczna 09-FR-KS-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Rozumie podstawowe pojęcia związane z zagadnieniem komunikacji w środowisku pracy i komunikacji specjalistycznej;
- Rozumie kontekst kulturowy, polityczny i społeczny komunikacji specjalistycznej;
- Potrafi zredagować teksty używane w komunikacji specjalistycznej;
- Stosuje zasady grzeczności językowej oraz savouir-vivre w komunikacji specjalistycznej;
- Korzysta z literatury przedmiotu w języku polskim:
- Prawidłowo posługuje się podstawową terminologią przedmiotu;
- Rozumie podstawowe pojęcia związane z zagadnieniem komunikacji w środowisku pracy i komunikacji specjalistycznej;
- Rozumie kontekst kulturowy, polityczny i społeczny komunikacji specjalistycznej.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów.
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Komunikacja Specjalistyczna – czasopismo, (red. Łukasz Karpiński), Instytut Lingwistyki Stosowanej, Uniwersytet Warszawski – wybrane artykuły z tomów,
• Lingwistyka Języków Specjalistycznych, Grucza S. Wyd. Euro-edukacja 2008
• Psycholingwistyczne aspekty procesu rozumienia języka pisanego a techniki pracy z tekstem fachowym, Dakowska, M. [w:] Przegląd Glottodydaktyczny, 1990
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: