Język europejski - niemiecki (podstawowy) 09-FR-JE-N-25
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
Rozumie ze słuchu podstawowe wyrażenia dotyczące siebie, swojej rodziny oraz bezpośredniego otoczenia, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno i zrozumiale;
Rozumie proste teksty czytane, umie określić główną myśl tekstu i intencję autora;
Formułuje proste wypowiedzi ustne dotyczące sytuacji dnia codziennego, swoich zwyczajów żywieniowych, miejsca, w którym mieszka, opisuje w prosty sposób rzeczy lub osoby, odpowiada na tego typu pytania:
Potrafi przywitać się, przedstawić siebie i znajomych, komunikować się i wchodzić w interakcję ustną w sposób skuteczny i adekwatny z zasadami savoir-vivre’u właściwymi dla języka-kultury niemieckiej/francuskiej w sytuacjach dnia codziennego (zakupy, pytanie o drogę, złożenie zamówienia w kawiarni czy restauracji);
Umie napisać prosty tekst, np. krótki list prywatny, zaproszenie, wiadomość e-mail, wypełnić prosty formularz z danymi osobowymi, itp.;
Opanował w stopniu podstawowym wymowę i intonację zdania;
Ma podstawową wiedzę na temat kraju/krajów uczonego języka.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów, przeprowadzonych stacjonarnie lub zdalnie
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Podstawowe kryteria zaliczenia zajęć z Języka europejskiego :
1. Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych
Zajęcia, prowadzone stacjonarnie lub zdalnie, są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć).
2. Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach
Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.
Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.
W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.
3. Warunki i tryb uzyskania zaliczenia i składania egzaminu
- Obecność na zajęciach, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie, jak w punkcie 1.
- Zaliczenie testów kontrolnych przeprowadzanych na zajęciach w trybie stacjonarnym lub zdalnym
- Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich popraw
- Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry.
Literatura
Materiały wskazane przez prowadzącego
- podręcznik na poziomie A1 (dostarczony przez prowadzącego)
- dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego (dostarczone przez prowadzącego)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: