Historia literatury fińskiej 09-FR-HLF-14
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- Zna podstawową terminologię z zakresu historii literatury, potrafi definiować pojęcia, nurty i estetyki budujące kształt literatury.
- Dostrzega historyczne współzależności między poszczególnymi epokami literackimi w Finlandii i w innych literaturach regionu.
-Potrafi wskazać znaczenie literatury w procesie kształtowania się tożsamości narodowej.
- Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje dotyczące literatury fińskiej. Zna zasoby drukowane i internetowe niezbędne w pracy literaturoznawcy.
- Potrafi dokonać krytyki i interpretacji źródeł literackich i literatury przedmiotowej dotyczącej literatury i kultury Finlandii.
- Potrafi dokonać analizy wydarzeń i procesów literackich na obszarze Finlandii oraz Europy Północnej na zasadzie porównawczej i przyczynowo-skutkowej w oparciu o literaturę przedmiotu.
- Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
- Potrafi świadomie korzystać z dziedzictwa kulturowego, docenia jego wpływ na kondycję kulturową regionu, potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu literatury i kultury w procesie budowania relacji Finlandii z innymi krajami.
- Ma świadomość szczególnych relacji kulturowych we współczesnych stosunkach polsko-fińskich, ma świadomość konieczności kierowania się w życiu zawodowym naukowym obiektywizmem oraz ogólnoludzkimi i europejskimi wartościami demokracji i tolerancji.
Kryteria oceniania
4. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach,
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
•zaliczenie egzaminu końcowego.
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• A History of Finnland's Literature, redakcja: von George C. Schoolfield, University of Nebraska 1998
• Ahokas, J. A History of Finnish Literature, Bloomington 1973
• Krzysztofiak, Maria. 2000. Przewodnik po literaturach skandynawskich. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
• Laitinen, K. Suuomen kirjallisuuden historia, Helsinki 1996
• Laitinen, K. Historia literatury fińskiej, Wrocław 1987
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: