Praktyczna nauka języka hindi 09-FR-HINDIND-26
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Zna sylabariusz dewanagari, zasady ortografii, wymowy, intonacji oraz akcentuacji.
- Zna i potrafi stosować w praktyce podstawowe słownictwo z zakresu tematycznego wyszczególnionego w treściach programowych (pkt 4); Zna i potrafi stosować w praktyce proste struktury gramatyczne wyszczególnione w treściach programowych (pkt 4).
- Potrafi tworzyć zwięzłe i fonetycznie oraz gramatycznie poprawne wypowiedzi, dotyczące zagadnień wyszczególnionych w treściach programowych (pkt 4); potrafi wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować.
- Potrafi tworzyć zwięzłe oraz poprawne gramatycznie i ortograficznie teksty dotyczące tematyki wyszczególnionej w treściach programowych (pkt 4); potrafi wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować.
- Potrafi tworzyć typowe i poprawne pod względem stylistycznym oraz ortograficznym teksty, jak np. listy, zaproszenia, pozdrowienia, krótkie opowiadania, itp. w formie tradycyjnej i elektronicznej.
- Potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w nieskomplikowanej rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać zaimprowizowane rozmowy w typowych sytuacjach komunikacyjnych.
- Potrafi używać właściwych środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych oraz potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę, dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje.
- Rozumie ze słuchu nieskomplikowane wypowiedzi oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji); potrafi streścić rozmowę lub wypowiedź oraz dokonać jej podsumowania.
- Rozumie napisane w języku hindi teksty oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy; rozumie podstawowe informacje, rozpoznaje kontekst lub konsytuację; potrafi dokonać krótkiego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami.
- Zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny potrafi czytać teksty oraz wygłaszać komunikaty i przedstawiać krótkie informacje w języku hindi.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach,
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami i/lub pojedynczymi brakami;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Danuta Stasik, Język hindi. Część 1, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
• Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
• Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
• Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
• Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: