Historia Indii 09-FR-HI-12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Zna podstawową terminologię z zakresu historii, historiografii, wiedzy o kulturze i społeczeństwie Indii.
- Dostrzega historyczne współzależności między poszczególnymi społeczeństwami i państwami subkontynentu indyjskiego, zna i rozumie zróżnicowane podstawy tożsamości historycznej Indii oraz innych państw subkontynentu.
- Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje dotyczące subkontynentu indyjskiego w zasobach informacji pisanych i elektronicznych.
- Potrafi dokonać krytyki i interpretacji źródeł historycznych, przekazów ustnych i pisemnych dotyczących subkontynentu indyjskiego.
- Potrafi dokonać analizy wydarzeń i procesów historycznych na obszarze subkontynentu indyjskiego na zasadzie porównawczej i przyczynowo-skutkowej w oparciu o literaturę przedmiotu.
- Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
- Na podstawie uzyskanej wiedzy historycznej potrafi współtworzyć trafne decyzje dotyczące współczesnych kontaktów polsko-indyjskich na poziomie indywidualnym i na poziomie przedsiębiorstwa, instytucji lub organizacji pozarządowej
- Ma świadomość szczególnych relacji historycznych i współczesnych stosunków polsko-indyjskich, ma świadomość konieczności kierowania się w życiu zawodowym naukowym obiektywizmem oraz ogólnoludzkimi wartościami demokracji i tolerancji.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• zaliczenie egzaminu końcowego
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami i/lub pojedynczymi brakami;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Podstawowa:
• Sekhar BANDYOPADHYAY. From Plassey to Partition and After. A History of Modern India. Orient Black Swan: Delhi 2015.
• Ishita BANERJEE-DUBE. A History of Modern India. Cambridge: Delhi 2015.
• Arthur BASHAM. Indie. Warszawa: PIW, różne wydania.
• Arthur BASHAM (red.). A Cultural History of India. Oxford: Delhi 2008.
• Krzysztof DĘBNICKI. Konflikt i przemoc w systemie politycznym Indii. Dialog: Warszawa 2016.
• Ramachandra GUHA. India After Gandhi. Picador: Delhi 2007.
• John KEAY. A History of India. Harper Collins; Delhi 2000.
• Jan KIENIEWICZ. Historia Indii. Wrocław: Ossolineum 2003.
• H. KULKE, D. ROTHERMUND. A History of India. London—New York: Routledge, 1998.
• Barbara METCALF, Thomas METCALF. A Concise History of India. Cambridge: Delhi 2002.
• Percival SPEAR. A History of India. Volume Two. Penguin: Delhi 2000.
• Romila THAPAR. A History of India. Volume One. Penguin: Delhi 2000.
Dodatkowa
• Rana DASGUPTA. Delhi. Stolica ze złota i snu. Czarne: Wołowiec 2016.
• Waldemar HANSEN. Pawi tron. Dramat Wielkich Mogołów. Państwowy Instytut Wydawniczy: Warszawa 1987.
• Suketu MEHTA. Maximum City. Bombaj. Namas: Poznań 2011.
• Maria SKAKUJ-PURI. Życie codzienne w Indiach. Dialog: Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: