Historia Finlandii 09-FR-HF-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- Zna podstawową terminologię z zakresu historii, historiografii, wiedzy o kulturze i społeczeństwie, językoznawstwa ugrofińskiego.
- Dostrzega historyczne współzależności między poszczególnymi społeczeństwami i państwami Europy, w szczególności Europy Północnej, zna i rozumie zróżnicowane podstawy tożsamości historycznej Finów.
- Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje dotyczące Finalndii i obszaru Europy Północnej w zasobach informacji pisanych i elektronicznych.
- Potrafi dokonać krytyki i interpretacji źródeł historycznych, przekazów ustnych i pisemnych dotyczących Finalndii, Europy Północnej i innych państw.
- Potrafi dokonać analizy wydarzeń i procesów historycznych na obszarze Finlandii oraz Europy Północnej na zasadzie porównawczej i przyczynowo-skutkowej w oparciu o literaturę przedmiotu
- Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania
- Na podstawie uzyskanej wiedzy historycznej potrafi współtworzyć trafne decyzje dotyczące współczesnych kontaktów polsko-fińskich na poziomie indywidualnym i na poziomie przedsiębiorstwa, instytucji lub organizacji pozarządowej
- Ma świadomość szczególnych relacji historycznych i współczesnych stosunków polsko-fińskich, ma świadomość konieczności kierowania się w życiu zawodowym naukowym obiektywizmem oraz ogólnoludzkimi i europejskimi wartościami demokracji i tolerancji.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• zaliczenie egzaminu końcowego.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Zalecana literatura:
• Cieślak, Tadeusz. 1983. Historia Finlandii. Wydawnictwo Ossolineum.
• Finlandia w faktach – praca zbiorowa. 2003. Otava.
• Klinge, Matti. 1997. Krótka Historia Finlandii. Otava.
• Klinge, Matti. 2003. Fińska tradycja. Eseje o strukturach i tożsamościach Północy. Wydawnictwo Atut.
• Szordykowska, Barbara. 2011. Historia Finlandii. Wydawnictwo Trio.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: