Drugi język regionu (japoński) 09-FR-DJR-J-36
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Słuchanie: student/ka rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym (np. miejsce zamieszkania, rodzina, praca, jedzenie, zakupy, orientacja w okolicy, podróże). Jest w stanie zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach na znane i typowe tematy;
Czytanie: student/ka potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma a także podstawowe znaki kanji (dot. j. japońskiego jako drugiego języka regionu). Potrafi czytać krótkie, proste teksty;
Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, np. ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie typowe listy prywatne;
Mówienie: student/ka potrafi brać udział w typowej konwersacji wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany wypowiedzi na znane mu tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Potrafi również posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę i znajomych, warunki życia, wykształcenie, obecną i poprzednią pracę.;
Pisanie: student/ka potrafi pisać krótkie i proste notatki i informacje wynikające z doraźnych potrzeb, np. streścić prosty tekst i sformułować pytania do tekstu. Potrafi napisać prosty list prywatny, na przykład list z podziękowaniami;
Wymowa: student/ka potrafi poprawnie wymawiać głoski, wyrazy i frazy, akcentować je i stosować właściwą intonację zdaniową, aby nie zakłócić komunikacji na poziomie A2;
Kultura obszaru językowego: student/ka potrafi rozpoznać zjawiska kulturowe typowe dla danego obszaru językowego. Student/ka jest otwarty/otwarta na kulturę danego obszaru językowego i jest gotów/gotowa pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
Możliwe 2 nieobecności w semestrze, pozostałe muszą zostać zaliczone. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany.
• testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.
• zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach.
• dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona (również w ciągu 2 tygodni),to student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%, jeśli jest niższa, student przystępuje do zaliczenia całego semestru.
• Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach:
A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów:
JLPT (poziom 4 Nihongo Noryoku Shiken),
Swedex (A2, B1, B2), Tisus, Svenska C1, PYS
Egzaminy ze znajomości j. estońskiego lub baskijskiego na poziomie A2 lub wyższym
B) posiadanie zaliczenia z innego kierunku lub/i uczelni na poziomie A2 (musi być taki wpis w indeksie)
Student, nawet jeśli zwolniony z uczęszczania na zajęcia, musi przystąpić do egzaminu, jeśli taki jest przewidziany w programie studiów, na poziomie A2, jeśli takiego (lub wyższego) wcześniej nie zdawał.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Podręcznik na poziomie A2 zalecany przez nauczyciela
• Materiały dodatkowe (np. proste artykuły prasowe) zalecane przez nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: