Fakultatywny przedmiot do wyboru VI 09-FPUA6-11
SZCZEGÓŁOWY WYKAZ propozycji przedmiotów fakultatywnych jest dostępny na stronie internetowej Instytutu Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej:
www.ifros.home.amu.edu.pl
* zakładka "Dla Studenta" > "Studia Stacjonarne"
oraz
* zakładka "Dla Studenta" > "Sylabusy przedmiotów"
Przedmioty fakultatywne są przedmiotami do wyboru przez studentów oraz realizowane w formie wykładów monograficznych lub konwersatoriów.
Zasadniczym celem przedmiotów fakultatywnych jest poszerzenie i usystematyzowanie nabytej wiedzy studentów o tematykę wykraczającą poza zakres innych przedmiotów zawartych w programie danego roku / kierunku studiów.
Tematyka zajęć fakultatywnych wraz z ich opisem, realizowanymi efektami kształcenia są ogłaszane studentom przed rozpoczęciem danego semestru (zgodnie z programem studiów).
Cele kształcenia
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- dysponuje pogłębioną i usystematyzowaną wiedzą ogólnofilologiczną;
- posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu dziedziny (językoznawstwa / literaturoznawstwa) korelującej z tematyką omawianych zajęć fakultatywnych;
- jest świadomy złożonych relacji między językiem, kulturą i komunikacją międzyludzką i międzykulturową
- potrafi orientować się w polskich, rosyjskich / ukraińskich badaniach nad językiem, literaturą, kulturą
- rozumie i prawidłowo stosuje podstawowe terminy i pojęcia z zakresu lingwistyki / literaturoznawstwa / kulturoznawstwa oraz ich powiązań z innymi naukiami
- stosuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu i wzbogacaniu własnych wypowiedzi ustnych i pisemnych
- potrafi formułować własne opinie oraz wyciągać wnioski
- jest otwarty na wykorzystanie wiedzy z innych dyscyplin naukowych w rozstrzyganiu problemów społecznych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach;
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
- zaliczenie kolokwium semestralnego
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie zajęć oraz w domu.
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu zaliczeniowego.
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
W zależności od tematyki zajęć oraz propozycji i sugestii wykładowcy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: