English language cinema 09-FAJ-ILS-11
Opis treści kształcenia:
Historia filmu: wykład
Ćwiczenie „black box”, interpretacja obrazu, tworzenie znaczenia poprzez obraz i efekty różnych decyzji na znaczenie obrazu.
Analiza sekwencji, szczegółowy wgląd do warsztatu filmowego.
Film noir, analizy genre, motywy i styl.
Alfred Hitchcock, teoria auteur.
Odtworzenie sekwencji filmowej w praktyce.
Tworzenie krótkiego filmu w stylu Film Noir lub Hitchcocka.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Potrafi wytłumaczyć rozwój montażu filmowego i podstawowe elementy Classical Narrative.
Rozumie, jak obraz przekazuje treść, jak zmiany w obrazie zmieniają interpretację.
Potrafi rozdrabniać sekwencje filmu w serii ujęć, rozumie proces decyzji dla każdego ujęcia i potrafi interpretować wpływ efektów tych decyzji na widza.
Potrafi identyfikować powtarzające się motywy w dziełach jednego reżysera.
Potrafi naśladować dany styl filmowy, lub reżysera.
Kryteria oceniania
Do oceniania ćwiczeń, kartkówek, kolokwium mogących być przeliczonych na wartości wyrażone w liczbach będzie stosowana następująca skala:
0-50,9% - ocena niedostateczna
51-60% - ocena dostateczna
60,1-70% - ocena dostateczna plus
70,1 -80% - ocena dobra
80,1 -90% - ocena dobra plus
90,1-100% - ocena bardzo dobra
W przypadkach oceniania bogactwa językowego, logiki i spójności tekstu przełożonego, wierności i estetyczności przekładu skala wynosi
Ocena niedostateczna: Student wyraźnie nie rozumie, jak przekaz filmowy działa i nie umie wytłumaczyć decyzji reżysera w zakresach wpływu efektów na widza. Nie rozumie i nie potrafi wytłumaczyć jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur.
Ocena dostateczna: Student słabo rozumie, jak działa przekaz filmowy i nie umie wytłumaczyć decyzji reżysera w zakresach wpływu efektów na widza, nie zna się na szczegółach. Na poziomie podstatwowym rozumie i potrafi wytłumaczyć, jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur.
Ocena dostateczna plus: Student wyraźnie rozumie jak przekaz filmowy działa ale słabo umie wytłumaczyć decyzji reżysera w zakresach efekt na widza. Na poziomie podstawowy rozumie i potrafi wytłumaczyć, jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur.
Ocena dobra: Student dobrze rozumie jak przekaz filmowy działa ale nie zawsze wytłumaczy decyzji reżysera w zakresach wpływu efektów na widza. Rozumie i potrafi wytłumaczyć, jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur.
Ocena dobra plus: Student rozumie jak przekaz filmowy działa i częściowo umie wytłumaczyć decyzji reżysera w zakresach wpływu efektów na widza choć nie zawsze potrafi wyjaśnić to szczególowo. Rozumie i potrafi wytłumaczyć, jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur.
Ocena bardzo dobra: Student wyraźnie rozumie jak przekaz filmowy działa i umie wytłumaczyć decyzje reżysera w zakresach wpływu efektów na widza. Bardzo dobrze rozumie i potrafi wytłumaczyć jak działa mise-en-scene i jak rozpoznać auteur i potrafi to pokazać w praktyce.
Dodatkowo pod uwagę będzie brana: terminowość oddawania prac, aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy)
Literatura
1. Perkins V.F., (1993). Film as Film, New York. Da Capo
2. Bordwell D. i Thompson K., (2008). Film Art, New York. McGraw-Hill
3. Berger J., (1985). Ways of Seeing, London. Pelican
4. Red. Nichols B. (1976). Movies and Methods, Berkeley and Los Angeles. University of California Press
5. Truffaut F., (1967). Hitchcock:Truffaut, New York. Simon & Schuster
6. Wood R., (2002). Hitchcock’s Films Revisited, New York. Columbia University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: