Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa 09-ERW-ILS-11
Wielojęzyczność a wykorzystanie kontekstów europejskich w nauczaniu szkolnym
Wielojęzyczność a kompetencja interkulturowa
Modele motywacji w uczeniu się wielu języków
Rola j. angielskiego jako lingua franca a rozwijanie wielojęzyczności
Europejska polityka językowa
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma wiedzę dotyczącą problemu wielojęzyczności w kontekście europejskim
Rozumie pojęcie kompetencji interkulturowej i umie określić cechy komunikacji interkulturowej
Ma wiedzę na temat modeli motywacji w rozwijaniu wielojęzyczności i umie wykorzystać tę wiedzę na zajęciach z języka obcego
Rozumie rolę języka angielskiego jako lingua franca w rozwijaniu wielojęzyczności i kompetencji interkulturowej
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Raport
Prezentacja multimedialna
Literatura
‒ Byram, Michael, Bella Gribkova I Hugh Starkey. 2002. Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching. A Practical Guide for Teachers. Strasbourg: Council of Europe.
‒ Dornyey, Zoltan i Ali H. Al.-Hoorie. 2017. “The Motivational Foundation of Learning Languages Other Than Global English: Theoretical Issues and Research Directions”. The Modern Language Journal, 101, 3, 455-468.
‒ Komorowska, Hanna. 2014. “Analyzing Linguistic Landscapes. A Diachronic Study of Multilingualism in Poland” w: Agnieszka Otwinowska-Kasztelaniec I Gessica de Angelis (red.). Teaching and learning in Multilingual Contexts. Sociolinguistic and Educational Perspectives.Bristol: Multilingual Matters, 32-49.
‒ Komorowska, Hanna. 2013. „Multilingualism: Its open and hidden agendas” Studies in Second Language Learning and Teaching, 3(4), 463-482.
‒ Wilczyńska, Weronika, Joanna Górecka i inn. 2007. Wielojęzyczność a wykorzystanie różnorodności kontekstów europejskich w nauczaniu szkolnym. Poznań: Wydział Neofilologii UAM
‒ Kramsch, Claire, 1998. „The Privilage of the Intercultural Speaker”. W: Michael Byram i Michael Flemming (red.). Language Learning in Intercultural Perspective: Approaches through Drama and Ethnography. Cmabridge/New York: CUP, 16-31.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: