Dydaktyka języka rosyjskiego 09-DYDJRU-33
Nauczyciel w mistrzowskiej odsłonie niepowtarzalnej lekcji języka rosyjskiego (Pomysłowe rozpoczęcie i zakończenie lekcji)
Gry, zabawy, symulacje i uatrakcyjnianie zajęć języka rosyjskiego.
Materiały autorskie młodego nauczyciela, planowanie i prowadzenie kółka języka rosyjskiego. Tworzenie i realizacja testów i zadań sprawdzających.
Od teorii do działania – warsztat twórczy nauczyciela pasjonaty
Elementy socjokulturowe w prezentacji multimedialnej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
rozumie i prawidłowo operuje aparatem pojęciowym, doskonali swój warsztat oratorski
analizuje i rozpoznaje rodzaje konspektów lekcji języka rosyjskiego i umie samodzielnie określić cele zajęć
prawidłowo i zajmująco precyzuje temat lekcji języka rosyjskiego lub swojego wystąpienia
prawidłowo interpretuje dobór ćwiczeń, zadań i poleceń do lekcji (kółka zainteresowań), potrafi zarekomendować tego rodzaju lekcję i zachęcić do uczestniczenia na zajęciach pozalekcyjnych
wybiera i stosuje techniki ludyczne i zna niekonwencjonalne metody nauczania do sprawdzenia wiadomości ucznia, prawidłowo stosuje elementy konspektu na lekcji języka rosyjskiego
rozpoznaje cele lekcji, umiejętności uczniów i potrafi wprowadzić odpowiednie ćwiczenia do realizacji tematu lekcji języka rosyjskiego .
korzysta ze źródeł bibliograficznych, pomocy dydaktycznych i środków medialnych rosyjskich (oryginalnych)
opracowuje pracę semestralną (prezentację multimedialną) osadzoną w realiach i kulturze rosyjskiej
stosuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu i wzbogacaniu własnych wystąpień oratorskich i wykonywaniu konspektu, jest zorientowany na przeprowadzenie prezentacji lekcji języka rosyjskiego z wykorzystaniem środków multimedialnych i technik ludycznych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność oraz aktywny udział na zajęciach;
- systematyczne przygotowanie do zajęć;
- wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych;
- zaangażowanie oraz udział w pracy nad prezentacjami, wystąpieniami, projektami, itd.;
- zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień znajomości i opanowania materiału oraz poszczególne umiejętności językowe;
- egzamin końcowy;
- inne (np. systematyczne zaliczanie ewentualnych nieobecności)
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie zajęć oraz w domu.
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu egzaminu.
Studenci podlegają ocenie ciągłej podczas wykonywania ćwiczeń w trakcie zajęć. Uzyskują również oceny cząstkowe z prac zaliczeniowych, które są omawiane i podsumowywane na zajęciach.
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Акишина, А.А , Учимся учить, Москва 2004.
Щукин А.Н, Методика преподавания РКИ, Москва, 2003.
Dźwierzyńska E., Kossakowska-Maras M., Lekcja języka obcego, Rzeszów 2007.
Komorowska H. (red), Ćwiczenia komunikacyjne w nauczaniu języka obcego, Warszawa 1988.
Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001.
Szternberg A., Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się, Wrocław 2006.
Siek-Piskozub T., Gry, zabawy, symulacje w nauczaniu języków obcych, Warszawa, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: