Dydaktyka języka angielskiego 09-DYDJA-33
Planowanie lekcji języka obcego
Rozwijanie sprawności mówienia
Rozwijanie sprawności pisania
Integracja sprawności językowych i podsystemów języka
Podejścia do błędów językowych, techniki poprawiania błędów, przekazywanie informacji zwrotnej
Ocenianie i testowanie, ocenianie formujące i podsumowujące
Typy testów, cechy poprawnie zaprojektowanego testu
Techniki testowania sprawności i podsystemów języka
Europejski system opisu kształcenia językowego i Europejskie portfolio językowe
Technologie informacyjne w nauczaniu języków obcych
Refleksyjne podejście do nauczania i rozwój zawodowy nauczyciela
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student potrafi:
wybierać i poprawnie zastosować odpowiednie techniki nauczania sprawności mówienia i pisania
zastosować techniki poprawiania błędów odpowiednie do typu błędu i rodzaju ćwiczenia
wyjaśnić różnice pomiędzy ocenianiem formującym a podsumowującym oraz wymienić rodzaje testów ze względu na ich funkcję
ocenić techniki testowania pod względem ich rzetelności, wiarygodności i praktyczności
wybierać odpowiednie techniki oceniania i testowania oraz zaprojektować własne testy
zaprojektować poprawną lekcję języka angielskiego w oparciu o podejście komunikacyjne i z wykorzystaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych, w tym technologii informacyjnych
zdefiniować i prawidłowo posłużyć się podstawowymi pojęciami z zakresu dydaktyki języka angielskiego.
korzystać ze źródeł literaturowych, głównie w języku angielskim
uzasadnić potrzebę ciągłego doskonalenia umiejętności zawodowych
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- dyskusja,
- ocena fragmentów lekcji (transkrypty) i ćwiczeń pod względem ich komunikatywności,
- test,
- dziennik praktyk, zadania obserwacyjne
- ocena wybranego zestawu materiałów dydaktycznych
- plan fragmentu lekcji,
- konspekt (fragmentu) lekcji,
- egzamin końcowy.
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Harmer. Jeremy. 2007. How to teach English. New edition. Harlow: Longman.
Harmer, Jeremy. 2007. The practice of English language teaching. (2nd edition) Harlow: Pearson Education Limited.
Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman..
Komorowska, Hanna 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Moon, Jane. 2000. Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann
Slattery, Mary and Jane Willis.2001. English for primary teachers. Oxford: Oxford University Press.
Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. ( 3rd edition.) Oxford: Macmillan.
Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course.( 2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Szpotowicz, Magdalena and Małgorzata Szulc-Kurpaska 2009. Teaching English to young learners. Warszawa: PWN.
Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.). Cambridge: Cambridge University Press.
Zawadzka, Elżbieta. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Impuls.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: