Dydaktyka przedmiotowa 09-DP-ZP-23
Glottodydaktyka jako dyscyplina naukowa, jej przedmiot i cele
Modele komunikacji obcojęzycznej jako punkt odniesienia dla budowania celów nauczania/uczenia się języków obcych
Współczesne modele szkoły, rodzaje relacji dydaktycznej, podstawy wprowadzania autonomii ucznia
Indywidualne oraz społeczne uwarunkowania procesu nauczania - uczenia się, stylów i techniki uczenia
Polityczne i prawne uwarunkowania systemu oświaty, jego osadzenie w kontekście Unii Europejskiej
Szczególne potrzeby edukacyjne uczniów
Dyskurs szkolny vs. dyskurs autentyczny w klasie szkolnej
Wykorzystanie mediów w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych w języku obcym
Literatura
Podstawowa literatura przedmiotu:
Boyer, H., Butzbach, M et M. Pendanx, 1990. Nouvelle introduction à la didactique du français langue étrangère. Paris : CLE International.
Informator maturalny od 2005 z języka francuskiego. 2003. Warszawa : Oficyna Wydawniczo-Poliograficzna « Adam ».
Komorowska, H, 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa : Fraszka Edukacyjna.
Kramsh, C, 1991. Interaction et discours dans la classe de langue. Paris: Hâtier/Didier.
Lafortune, L, 1998. Affectivité et métacognition dans la classe. Paris/Bruxelles: De Boeck & Larcier.
Meirieu, Ph, 1995. Enseigner, scénario pour un métier nouveau. Paris : ESF.
Scharle, Á. et Szabó A, 2000. Learner Autonomy. A guide to developing learner responsibility. Cambridge: University Press.
Un cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer. 2001. Paris: Conseil de L’Europe/Les éditions Didier.
Wilczyńska, W, 1999. Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wojtynek-Musik, K, 2001. Samopoznanie w procesie nauki języka obcego oraz propozycje ćwiczeń obcojęzycznych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: