Dydaktyka języka angielskiego 09-DLAk-ila-11
W ramach zajęć omawiane będą następujące zagadnienia tematyczne:
Nauczanie języka angielskiego jako języka obcego. Podstawa programowa i program w praktyce nauczycielskiej
Metody tradycyjne i alternatywne w nauczaniu języków obcych – analiza krytyczna
Różnice indywidualne w dydaktyce obcojęzycznej – problemy i możliwe rozwiązania praktyczne
Nauczanie sprawności językowych – praktyczne formy realizacji
Nauczanie gramatyki, słownictwa i wymowy – praktyczne formy realizacji w klasie językowej
Błąd, korekta i feedback
Testowanie i ocena umiejętności – formy realizacji w klasie językowej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student:
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowywania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
Posiada wiedzę na temat norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej.
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki języka angielskiego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w szkole podstawowej.
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w szkole podstawowej.
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych.
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą
Kryteria oceniania
test
kolokwium ustne
prezentacja multimedialna
egzamin pisemny
Kryteria oceny:
Zaliczenie egzaminu pisemnego wg następujących progów oceniania:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76-84%
dst+ 68-75%
dst 60-67%
ndst 0-59%
Kryteria oceniania uwzględniają dwa typy oceny:
Ocena formująca:
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań.
Ocena podsumowująca:
a) prezentacja ustna przygotowana w oparciu o literaturę i praktykę w szkole.
Kryteria oceny prezentacji: umiejętność przedstawienia problemu oraz umiejscowienia go w teorii i praktyce, zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań w praktyce dydaktycznej;
b) test pisemny sprawdzający wiedzę, kryteria oceny:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76-84%
dst+ 68-75%
dst 60-67%
ndst 0-59%
Literatura
Brown, D. H. 2007. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Longman: New York.
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa.
Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, J.C., Renandya, W.A. 2002. Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP.
Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: CUP.
oraz artykuły z prasy akademickiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: