N Dydaktyka języka niemieckiego 3 09-DJNw-DU11
Kompetencja komunikacyjna jako cel kształcenia językowego
Kompetencja interkulturowa jako cel kształcenia językowego
Współczesne ujęcie błędu językowego; rodzaje i rola błędu językowego
Ewaluacja osiągnięć i pomiar dydaktyczny
Doskonalenie w zawodzie nauczyciela
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka charakteryzuje domeny kompetencji komunikacyjnej jako celu kształcenia językowego
Wskazuje na złożoność dydaktyczną rozwijania kompetencji interkulturowej w nauce języka niemieckiego
Objaśnia praktyczne implikacje współczesnego podejścia do błędu językowego
Opisuje formy ewaluacji osiągnięć i kontroli wyników nauczania
Ma świadomość potrzeby stałego zdobywania wiedzy podczas wykonywania zawodu nauczyciela
Kryteria oceniania
test
91-100 % punktów na teście - bardzo dobry (bdb; 5,0):
85-90 % punktów na teście - dobry plus (+db; 4,5):
76-84 % punktów na teście - dobry (db; 4,0):
71-75 % punktów na teście - dostateczny plus (+dst; 3,5):
60-70 % punktów na teście - dostateczny (dst; 3,0):
0-59 % punktów na teście - niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
‒ Bausch, K.-R., Christ, H., Krumm, H.-J. (Hg.) 2007: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Franke Verlag;
‒ Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag;
‒ Edmondson, W. / House, J. 2006: Einführung in die Sprachlehrforschung. Francke Verlag;
‒ Erdmenger, M. 1996: Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Hueber Verlag;
‒ Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. 2001. Europarat Straßburg. Langenscheidt Verlag;
‒ Henrici, G. / Riemer, C. (Hg.) 1996: Einführung in die Didaktik des Unterrichts. Deutsch als Fremdsprache. Band 2, Schneider-Verlag;
‒ Huneke, H.-W. / Steinig, W. 1997: Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Erich Schmidt Verlag;
‒ Komorowska, H. 2001: Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna;
‒ Pfeiffer, W. 2001: Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Wagros.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: