Dydaktyka języka niemieckiego (w szkole ponadpodstawowej I) 09-DJNsp1-ILS-z-11
Opis treści kształcenia
Specyfika nauczania języków obcych w szkole ponadpodstawowej
Specyficzne trudności młodzieży w uczeniu się – środki zaradcze
Rola nauczyciela języków obcych na trzecim i czwartym etapie edukacyjnym
Środki dydaktyczne oraz edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjnych w nauczaniu młodzieży
Nauczanie języków specjalistycznych w kształceniu zawodowym
Metody aktywizujące i praca projektowa na zajęciach języka obcego
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zdefiniować specyfikę nauczania języka niemieckiego jako obcego w szkole ponadpodstawowej
wskazać powiązania pomiędzy dydaktyką języków obcych a innymi dyscyplinami wiedzy np. językoznawstwem
dobierać środki i media nauczania dostosowane do potrzeb edukacyjnych osób w szkołach ponadpodstawowych
umiejętnie integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki w celu realizacji kompleksowych zadań dydaktycznych w szkole ponadpodstawowej
dokonać ewaluacji procesu nauczania języków obcych
zastosować metody aktywizujące i pracę projektową na zajęciach języka obcego
wykazywać otwartość na różnorodność kulturową
pielęgnować potrzebę uczenia się przez całe życie
kreatywnie organizować proces uczenia się osób w szkołach ponadpodstawowych
Kryteria oceniania
Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć)
Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów)
Obecność na zajęciach
Literatura
Zalecana literatura
Barkowski, H./Krumm, H.-J. (2010): Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke.
Bausch, K.-R./Christ H./Hüllen, W./ Krumm, H.-J. Hgg. (2003): Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke.
Pfeiffer, W. (2001): Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: