N Dydaktyka języka niemieckiego na III i IV etapie edukacyjnym - moduł 3.2 III i IV 09-DJNIIIc-DU12
Podsystemy na lekcji języka obcego na III i IV etapie edukacyjnym; Rozwijanie sprawności językowych na III i IV etapie edukacyjnym; Typologia ćwiczeń na lekcji języka obcego
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę na temat podsystemów języka i sprawności językowych;
Planuje pracę nad podsystemami języka i rozwijaniem sprawności językowych; Określa typ i cel ćwiczeń; Dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych; Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania dydaktyczne; Indywidualizuje zadania i dostosowuje metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ( w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
Kryteria oceniania
Wypowiedzi ustne i pisemne studentów; Test zaliczeniowy; Prezentacja technik semantyzacji na podstawie wybranego tekstu; Opracowanie rozbudowanych przykładów ćwiczeń w języku niemieckim w zakresie wylosowanej struktury gramatycznej; Pisemne opracowanie zbioru ćwiczeń z języka niemieckiego w podejściu komunikacyjnym; Prezentacja i ocena pomocy dydaktycznych; Prezentacja wybranego artykułu z czasopism metodycznych w formie pisemnej i ustnej i jego ocena; Opracowanie przykładów technik nauczania języka niemieckiego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
Praktyki zawodowe
praktyka pedagogiczna – moduł 3.3 na II roku
Literatura
Bohn, R. 1999: Probleme der Wortschatzarbeit. Langenscheidt; Funk, H. / Koenig, M. 1991: Grammatik lehren und lernen. Langenscheidt; Heyd, G. 1990: Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Moritz Diesterweg; Kast, B. 1999: Fertigkeit Schreiben. Langenscheidt; Komorowska, H. 2001: Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna; Marciniak, I. / Rybarczyk, R. 2006: Methodik des DaF-Unterrichts im Abriss. Oficyna Wydawnicza WSJO (skrypt); Neuner, G. / Krüger, M. / Grewer, U. 1981: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Langenscheidt.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: