N Dydaktyka języka niemieckiego 2 09-DJN-DL22
Teorie subiektywne
Refleksja w zawodzie nauczyciela. Ewaluacja praktyki zawodowej w szkole
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka definiuje pojęcie teorii subiektywnych
Zna instrumenty badawcze w rekonstrukcji teorii subiektywnych i czynniki ich powstawania
Ma świadomość roli teorii subiektywnych w działaniach dydaktycznych
Rozumie potrzebę rozwijania autonomii ucznia
Potrafi oceniać działania dydaktyczne w oparciu o wiedzę glottodydaktyczną
Potrafi poszukiwać optymalnych rozwiązań dydaktycznych
Ma postawę refleksyjną
Kryteria oceniania
kolokwium pisemne, projekt, raport, aktywność w dyskusji
kolokwium pisemne:
60% - 70% - 3,0
70% - 75% - 3,5
76% - 84% - 4,0
85% - 90% - 4,5
91% - 100 - 5,0
Literatura
- Kallenbach, Ch. 1996: Was Schüler und Schülerinnen über Fremdsprachenlernen denken? Tübingen: G. Narr;
- Michońska-Stadnik, A. 2013: Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego;
- Nerlicki, K. 2011: Lernerreflexionen im Blickpunkt: polnische Studenten über ihre Lern- und Kommunikationserfahrungen. Hamburg: Dr. Kovac;
- Schart, M. / Legutke, M. 2012: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung (DLL). München: Klett-Langenscheidt.
- Wolski, B. 2000: Rola teorii subiektywnych w badaniach autonomii uczenia się języków obcych. W: Neofilolog 19, 51-58
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: