Drugi język nowożytny 09-DJN-55
System fonetyczny, wiadomości o gramatyce języka obcego.
Redagowanie wypowiedzi pisemnych – teksty formalne i nieoficjalne.
Formułowanie wypowiedzi ustnych: wypowiedź na określony temat, przygotowanie do dyskusji, prezentacji argumentów i uzasadniania swojego punktu widzenia.
Rozwinięcie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego i pisanego.
Powtórzenie i utrwalenie treści leksykalnych i gramatycznych w zakresie obowiązującym na egzaminie certyfikacyjnym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
swobodnie i spontanicznie posługiwać się językiem obcym w komunikacji z jego rodzimymi użytkownikami w różnych sytuacjach życia codziennego stosując wiedzę filologiczną z zakresu fonetyki, fonologii, morfologii i składni języka obcego;
rozumieć i interpretować teksty oraz wypowiedzi ustne dotyczące tematów związanych z życiem codziennym oraz poruszających tematykę społeczną, polityczną i kulturalną;
redagować wypowiedzi pisemne na różne tematy, wyrażając w nich i uzasadniając swój punkt widzenia; stosować podstawowe zasady dotyczące pisania tekstów akademickich;
wypowiadać się na różnorodne tematy, opowiadać o swoich doświadczeniach, zwyczajach, upodobaniach, planach i zamiarach, uzasadnić swój punkt widzenia;
posługiwać się odmianą oficjalną i nieoficjalną języka obcego, dostosowując jej użycie do sytuacji komunikacyjnej;
być świadomym istniejących różnic kulturowych i zachować się odpowiednio do norm kulturowych.
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy w grupie)
- wartość merytoryczna i poprawność wypowiedzi i prezentacji przedstawianych na zajęciach
- wartość merytoryczna i poprawność pisemnych zadań domowych
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na cząstkowych testach sprawdzających
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na semestralnym teście zaliczeniowym
Zaliczenie semestralne będzie miało formę testu na poziomie B2, składającego się z następujących elementów: rozumienie ze słuchu, poprawność gramatyczna, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna, z uwzględnieniem treści realizowanych zgodnie z sylabusem.
Literatura
R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press
N. Coe, Oxford Living Grammar Upper-Intermediate, Oxford University Press
L. Prodromou, Grammar & Vocabulary For Cambridge First, Pearson Longman
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: