Drugi język nowożytny 09-DJN-45
System fonetyczny, wiadomości o gramatyce języka obcego;
Świat emocji i uczuć; opisywanie własnych odczuć w różnych sytuacjach życiowych; wyrażanie życzeń i mówienie o tym, czego żałujemy;
Kultura – definicja i różne jej aspekty; pojęcie wielokulturowości; mowa ciała i gesty; komunikacja międzykulturowa;
Przestępczość – różne jej formy we współczesnym świecie; sposoby jej zwalczania; zagrożenia współczesnego świata;
Czynniki wpływające na kształtowanie i rozwój społeczeństwa – media, reklama, problemy związane życiem w wielkich miastach, nauka i nowoczesne technologie;
Sztuka i artyści; tradycyjne i współczesne formy sztuki; próba zdefiniowania, czym jest sztuka oraz określenie jej roli w życiu człowieka.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
swobodnie i spontanicznie posługiwać się językiem obcym w komunikacji z jego rodzimymi użytkownikami w różnych sytuacjach życia codziennego stosując wiedzę filologiczną z zakresu fonetyki, fonologii, morfologii i składni języka obcego;
rozumieć i interpretować teksty oraz wypowiedzi ustne dotyczące tematów związanych z życiem codziennym oraz poruszających tematykę społeczną, polityczną i kulturalną;
redagować wypowiedzi pisemne na różne tematy, wyrażając w nich i uzasadniając swój punkt widzenia; stosować podstawowe zasady dotyczące pisania tekstów akademickich;
wypowiadać się na interesujące go tematy, opowiadać o swoich doświadczeniach, zwyczajach, upodobaniach, planach i zamiarach;
brać udział w dyskusji na różne tematy i uzasadniać swój punkt widzenia
posługiwać się odmianą oficjalną i nieoficjalną języka obcego, dostosowując jej użycie do sytuacji komunikacyjnej;
być świadomym istniejących różnic kulturowych i zachować się odpowiednio do norm kulturowych.
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy w grupie)
- wartość merytoryczna i poprawność wypowiedzi i prezentacji przedstawianych na zajęciach
- wartość merytoryczna i poprawność pisemnych zadań domowych
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na cząstkowych testach sprawdzających
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na semestralnym teście zaliczeniowym
Zaliczenie semestralne będzie miało formę testu na poziomie B2.2, składającego się z następujących elementów: rozumienie ze słuchu, poprawność gramatyczna, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna, z uwzględnieniem treści realizowanych zgodnie z sylabusem.
Literatura
Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, English File upper-intermediate, Oxford University Press
R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press
N. Coe, Oxford Living Grammar Upper-Intermediate, Oxford University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: