Drugi język nowożytny 09-DJN-25
System fonetyczny, podstawowe wiadomości o gramatyce języka obcego;
Życie rodzinne; stosunki między członkami rodziny; analiza różnych modeli rodziny i zmian stylu życia rodzinnego; relacje międzyludzkie;
Czas i pieniądz; sukces i jego różne aspekty; wybór kariery zawodowej i stylu życia;
Środki transportu i sposoby poruszania się po dużym mieście; nowoczesne technologie; ikony współczesnego świata;
Talenty i umiejętności; sposoby spędzania wolnego czasu; etykieta i umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach życiowych;
Kino; najpopularniejsze i najlepsze filmy wszech czasów; recenzje filmowe;
Edukacja i systemy szkolnictwa; różne style i formy edukacji; wybór kariery zawodowej;
Wymarzony dom; wybór i urządzanie domu; różne style i preferencje w architekturze; projektowaniu wnętrz.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
odnieść się do znanych mu zagadnień oraz wypowiadać się na temat swoich zainteresowań; stosować wiedzę filologiczną z zakresu fonetyki, fonologii, morfologii i składni języka obcego;
rozumieć sens wypowiedzi dotyczących tematyki dnia powszedniego oraz spędzania wolnego czasu;
redagować wypowiedzi pisemne na różne tematy związane z tematyką dnia powszedniego; napisać list, kartkę pocztową oraz kartki na różne okazje;
relacjonować wydarzenia oraz opisać własne doświadczenia, marzenia, plany, cele oraz przekonania;
radzić sobie w większości sytuacji życia codziennego; uzyskiwać oraz udzielać informacji, brać udział w dyskusjach;
rozróżniać oraz posługiwać się odmianą oficjalną i nieoficjalną języka obcego w formie pisemnej, dostosowując ją do sytuacji;
być świadomym istniejących różnic kulturowych i zachowywać się odpowiednio do norm kulturowych.
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy w grupie)
- wartość merytoryczna i poprawność wypowiedzi i prezentacji przedstawianych na zajęciach
- wartość merytoryczna i poprawność pisemnych zadań domowych
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na cząstkowych testach sprawdzających
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na semestralnym teście zaliczeniowym
Zaliczenie semestralne będzie miało formę testu na poziomie B1, składającego się z następujących elementów: rozumienie ze słuchu, poprawność gramatyczna, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna, z uwzględnieniem treści realizowanych zgodnie z sylabusem.
Literatura
Zalecana przykładowa literatura
Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, English File intermediate, Oxford University Press
R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: