Drugi język nowożytny 09-DJN-15
System fonetyczny, podstawowe wiadomości o gramatyce języka obcego;
Opisywanie zainteresowań, upodobań oraz sposobów spędzania wakacji i czasu wolnego; sport i aktywność fizyczna; codzienna rutyna – różne style życia;
Wygląd zewnętrzny i osobowość; relacje międzyludzkie, relacje rodzinne;
Plany i marzenia na przyszłość, opisywanie i definiowanie rzeczy, osób, miejsc;
Człowiek i świat; porównywanie cech, rzeczy, zjawisk; natura i świat zwierząt;
Wyrażanie obietnic,
opinii i przypuszczeń; udzielanie porad; pojęcie szczęścia i sukcesu w życiu;
Przewidywania dotyczące przyszłości; opisywanie ulubionego miejsca; wyrażanie preferencji;
Nauka i edukacja; odkrycia naukowe i wynalazki; systemy szkolnictwa; mówienie o przyzwyczajeniach i zwyczajach w przeszłości;
Opisywanie wydarzeń z przeszłości oraz nabytych doświadczeń; tworzenie narracji w czasie przeszłym, relacjonowanie wydarzeń i wypowiedzi innych osób.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1) posługiwać się językiem obcym w codziennych sytuacjach; komunikować z jego rodzimymi użytkownikami używając prostych i bezpośrednich zwrotów dotyczących codziennych sytuacji; stosować wiedzę filologiczną z zakresu fonetyki, fonologii, morfologii i składni języka obcego;
2) rozumieć proste zdania i często używane zwroty oraz interpretować teksty dotyczące np. informacji z zakresu osoby, rodziny, robienia zakupów, pracy, dalszego otoczenia.
3) opisać w prosty sposób własne pochodzenie, wykształcenie, bezpośrednie otoczenie, wyrazić swoje potrzeby oraz zapytać o rzeczy codziennego użytku oraz je nazwać.
4) redagować krótkie wypowiedzi pisemne na różne, proste tematy z życia codziennego.
5) wypowiadać się w prosty sposób na interesujące go tematy, opowiadać o swoich doświadczeniach, zwyczajach i przyzwyczajeniach.
6) w formie prostego dialogu przedstawić swoje upodobania oraz aktywnie uczestniczyć w prostych dyskusjach.
7) odróżnić język oficjalny od potocznej formy językowej, również w formie pisemnej i posługiwać się odmianą oficjalną i nieoficjalną języka obcego, dostosowując jej użycie do sytuacji komunikacyjnej.
8) być świadomym istniejących różnic kulturowych i zachować się odpowiednio do norm kulturowych
Kryteria oceniania
aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy w grupie)
wartość merytoryczna i poprawność wypowiedzi i prezentacji przedstawionych na zajęciach
wartość merytoryczna i poprawność pisemnych zadań domowych
poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na cząstkowych testach sprawdzających
poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na semestralnych testach zaliczeniowych
Zaliczenie semestralne będzie miało formę testu na poziomie A2, składającego się z następujących elementów: poprawność gramatyczna, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna, z uwzględnieniem treści realizowanych zgodnie z sylabusem.
Literatura
Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Seligson P., English File pre-intermediate 3rd edition, Oxford University Press.
Murphy R. 2003. Essential English in Use. Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: