Dialekt Arabski 09-DIALARAB-34
Praktyczny kurs jednego z dialektów języka arabskiego. Ze względu na zjawisko dyglosji w świecie arabskim, nauka dialektów jest niezbędnym uzupełnieniem Praktycznej Nauki Języka Arabskiego (standardowego). Dialekty używane są przede wszystkim w mowie i służą codziennej komunikacji. Wybór konkretnego dialektu zależy od dostępności odpowiedniego lektora (np. sudański, egipski, iracki, syryjski, jordańsko-palestyński)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Konstruować dłuższe wypowiedzi i płynnie wypowiada się na tematy dotyczące życia codziennego
- Zna i stosuje średnio-zaawansowane słownictwo i konstrukcje gramatyczne w formie pisemnej i ustnej w dialekcie języka arabskiego
- Rozumie konwersacje dialektalne w przekazie medialnym
- Czyta ze zrozumieniem dłuższe teksty w dialekcie języka arabskiego
- Płynnie przekłada proste zdania z klasycznego języka arabskiego na dialekt języka arabskiego
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (dopuszczalna ilość nieobecności na zajęciach: 2)
kolokwia zaliczeniowe,
pisemne prace domowe,
aktywność na zajęciach
Sprawdzian zaliczeniowy (ustny)
Skala ocen:
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0- dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Progi procentowe:
od 60% - 3,0
od 68% - 3,5
od 75% - 4,0
od 83% - 4,5
od 90% - 5,0
Literatura
1) Berberi D. 1975. Arabic in a nutshell. New York: Funk&Wagnalis.
2) Danecki, J. 2001. Współczesny język arabski i jego dialekty. Wydawnictwo: Dialog, Warszawa
3) Danecki, J. 1989. Wstęp do dialektologii języka arabskiego. Wydawnictwo: Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
4) Watson, Janet C E. 2007. The phonology and morphology of Arabic. Oxford: Oxford University Press.
5) diwan baladna, the unprecedented spoken, arabic dictionary: Ahmad kamal Azban)
6) يلا نحكي عربي اكتر، مريم حداد 2016
7) اللهجة الأردنية والفلسطينية، فيديوهات
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: