Dialekt arabski 09-DIALARAB-14
Alfabet, podstawowe zwroty, przywiatanie się – ekspresja, tonacja
Zaimki osobowe, podstawowe czasowniki i ich odmiana przez osoby
Przedstawienie się, dom i rodzina, życie codzienne, przedmioty codziennego użytku
Czas przeszły, dni tygodnia, kolory, odzież
Opis wyglądu i charakteru, zawody, narodowości
Konstrukcje dzierżawcze i dopełnieniowe, liczebniki, godziny
Pytanie o drogę, artykuły spożywcze i restauracja
Czas teraźnieszy, podróż, hotel, lotnisko, śrdoki transportu
Nazwy Państw, miasta, wiadomości geograficzne
Czas przyszły, zaimki wskazujące.
W cyklu 2020/SZ:
W tym semestrze realizowany jest dialekt iracki Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: |
W cyklu 2021/SZ:
W tym semestrze realizowany jest dialekt iracki Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Student po odbytym kursie:
umie konstruować proste wypowiedzi ustne
potrafi konstruować proste wypowiedzi pisemne w
dialekcie języka arabskiego
rozumie proste wypowiedzi w dialekcie języka arabskiego
czyta ze zrozumieniem proste teksty w dialekcie języka arabskiego
zna i posługuje się podstawowym słownictwem
potrafić posługiwać się prostymi konstrukcjami gramatycznymi
rozumie podstawowe pojęcia dotyczące kultury języka występujące w dialektach
potrafi realizować proste projekty w grupach
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (dopuszczalna ilość nieobecności na zajęciach: 2)
kolokwia zaliczeniowe,
pisemne prace domowe,
aktywność na zajęciach
Sprawdzian zaliczeniowy (ustny)
5,0- znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1)Diwan baladna, the unprecedented spoken, arabic dictionary: Ahmad kamal Azban
2) يلا نحكي عربي اكتر، مريم حداد 2016
3) اللهجة الأردنية والفلسطينية، فيديوهات
W cyklu 2020/SZ:
Dialekt iracki: 1) Danecki, J. 2001. Współczesny język arabski i jego dialekty, Wydawnictwo: Dialog, Warszawa Źródła internetowe: www.mo3jam.com/dielect http://langmedia.fivecolleges.edu/culturetalk.html http://uz-translations.net/ http://gen.lib.rus.ec/ Źródła arabskojęzyczne: معجم واصول اللهجة العراقية |
W cyklu 2021/SZ:
Dialekt iracki: 1) Danecki, J. 2001. Współczesny język arabski i jego dialekty, Wydawnictwo: Dialog, Warszawa Źródła internetowe: www.mo3jam.com/dielect http://langmedia.fivecolleges.edu/culturetalk.html http://uz-translations.net/ http://gen.lib.rus.ec/ Źródła arabskojęzyczne: معجم واصول اللهجة العراقية |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: