Trening kompetencji interkulturowej 09-CAT-ILS-11
Opis treści kształcenia:
Kompetencja interkulturowa i sposoby jej rozwijania.
Wartości i normy kulturowe, krytyczne podejście do sposobów porównywania kultur.
Postrzeganie oraz komunikacja werbalna i niewerbalna w ujęciu międzykulturowym.
„Obcość”, stereotypy i uprzedzenia w kontaktach międzykulturowych.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
wskazać powiązania pomiędzy komunikacją interkulturową a innymi dyscyplinami wiedzy np. kulturoznawstwem,
scharakteryzować wybrane sposoby porównywania kultur i wykazać krytyczne podejście do nich,
analizować przyczyny różnic kulturowych,
wykazywać wrażliwość na różnice kulturowe oraz otwartość na komunikację i współdziałanie z ludźmi z różnych środowisk kulturowych,
współpracować w grupie przy realizacji różnorodnych zadań, samodzielnie organizując pracę swoją, ew. innych osób.
Kryteria oceniania
Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć).
Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów).
Obecność na zajęciach.
Literatura
Baumer, T. (2002): Handbuch Interkulturelle Kompetenz. orellfüssli Verlag AG.
Bolten, J. (2007): Interkulturelle Kompetenz. Landeszentrale für politische Bildung Thüringen.
Bolten, J./Ehrhardt, C. Hgg. (2003): Interkulturelle Kommunikation. Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln. Sternenfels: Wissenschaft&Praxis.
Lüsebrink, H.J. (2005): Interkulturelle Kommunikation. Stuttgart: J.B. Metzler.
Thomas, A./Kinart, E.U./Schroll-Machl, S. Hgg. (2005): Handbuch Interkulturelle Kommunikation und Kooperation Band 1: Grundlagen und Praxisfelder. Göttingen: Vadenhoeck&Ruprecht.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: