Bezpieczeństwo ucznia w szkole 09-BUSz-11
Regulacje prawne dotyczące bhp w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej).
Rozpoznawanie zagrożeń na terenie szkoły (podstawowej i ponadpodstawowej).
Zasady bezpieczeństwa i rozpoznanie zagrożeń podczas zajęć w szkole (w tym lekcji wychowania fizycznego), szkolnych grupowych wyjść uczniowskich, wycieczek szkolnych.
Wypadki i sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w szkole, procedury postępowania.
Ergonomia zawodu nauczyciela: ocena ryzyka pracy, choroby zawodowe.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
- zna i analizuje akty prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela,
- zna zasady odpowiedzialności opiekuna, nauczyciela, wychowawcy za bezpieczeństwo i ochronę zdrowia uczniów,
- posiada wiedzę na temat zasad BHP w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) w tym zagadnienia związane ergonomia zawodu nauczyciela,
- potrafi rozpoznać zagrożenia w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) i trafnie ocenić przyczynę zaistniałych sytuacji niebezpiecznych.
Kryteria oceniania
Zapoznanie się z materiałami oraz zaliczenie testu sprawdzającego: zal/nzal
Literatura
Bakuła W. (2012), BHP w szkole. Praktyczny podręcznik z dokumentacją, Gdańsk, Wydawnictwo ODDK.
Celuch M. ( 2012), BHP w szkole. Bezpiecznie od momentu wejścia na teren szkoły, Warszawa, Wyd. WiP.
Batogowska A. (1998), Podstawy ergonomii, Olsztyn, Wyd.WSP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: