Praktyczna nauka I języka specjalności (ang) 09-ANGPRNJI-56
Głównym celem zajęć jest rozwinięcie znajomości języka angielskiego wśród studentów do poziomu biegłego, porównywalnego ze standardem ustalonym dla egzaminu Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE).
Kompetencje oraz umiejętności, jakie uczestnik kursu nabywa w wyniku zaliczenia przedmiotu obejmują:
- znajomość drugiego języka,
- umiejętność współpracy w parach i grupach oraz w zespole międzynarodowym,
- rozumienie innych kultur i zwyczajów.
Bardziej szczegółowo, podczas kursu student doskonali umiejętność:
SŁUCHANIA I CZYTANIA
- rozumienia ogólnego sensu oraz głównych myśli tekstu i jego części;
- wyszukiwania określonych informacji w tekście;
- określenia kontekstu wypowiedzi (np. czasu, miejsca, uczestników);
- rozumienia intencji nadawcy/ autora tekstu;
- rozpoznania związków pomiędzy częściami tekstu;
- rozróżniania stylu wypowiedzi.
MÓWIENIA
- tworzenia płynnych, dłuższych wypowiedzi ustnych poprawnych oraz bogatych pod względem leksykalnym i gramatycznym;
oraz reagowania w sposób płynny w różnorodnych, złożonych sytuacjach komunikacyjnych;
- interakcji, negocjacji, argumentowania, wyjaśniania, obrony własnego punktu widzenia i kwestionowania punktu widzenia innych uczestników interakcji;
- stosowania odpowiedniego stylu wypowiedzi w zależności od kontekstu;
- stosowania różnorodnych strategii komunikacyjnych (np. parafraza, opis).
PISANIA
- tworzenia rozbudowanych wypowiedzi pisemnych, bogatych językowo i spójnych pod względem treści;
- stosowania form językowych, stylu i formatu odpowiedniego dla danego rodzaju tekstu;
- krytycznego czytania, oceny i poprawiania błędów w pracach pisemnych swoich i innych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- zrozumieć główne myśli oraz szczegółowe informacje przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych, w tym autentycznych;
- zrozumieć główne myśli oraz szczegółowe informacje w audycjach słuchanych, w tym autentycznych;
- porozumiewać się płynnie i spontanicznie – również z rodzimym użytkownikiem j. angielskiego – w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność wypowiedzi;
- sformułować dłuższą wypowiedź ustną, spójną i bogatą pod względem leksykalnym i gramatycznym;
- stosować zasady poprawnej wymowy w języku angielskim;
- współpracować w grupach i parach;
- formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów, z dbałością o poprawność językową; potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- cząstkowe testy i prace pisemne;
- bieżąca kontrola na zajęciach;
- pisemny i ustny egz. końcowy.
Warunki uzyskania zaliczenia i dopuszczenia do egzaminu końcowego:
- zdobycie przynajmniej 60% możliwych punktów w ramach testów cząstkowych
- zaliczenie prezentacji ustnych;
- zaliczenie lektury;
- przedłożenie w terminie i zaliczenie prac pisemnych;
- maksimum 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze
Kryterium oceny końcowej:
- łączny wynik uzyskany w ramach pisemnego oraz ustnego egzaminu końcowego
Literatura
Podstawowa:
Roderick, M - C. Nuttall - N. Kenny. 2013. Proficiency Expert. Harlow: Pearson Education Limited;
Evans, V. 1998. Successful writing proficiency. Swansea: Express Publishing
Dodatkowa:
Foley, M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab Advanced C1/C2. Harlow:Pearson Education Limited
Vince, M 2009. Advanced language practice. Oxford: Macmillan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: