Praktyczna nauka I języka specjalności (ang) 09-ANGPRNJI-36
Główny cel prowadzonych zajęć stanowi rozwinięcie znajomości języka angielskiego wśród uczestników kursu do poziomu zaawansowanego, porównywalnego ze standardem ustalonym dla egzaminu Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE). Przygotowanie do uzyskania wymienionego poziomu odbywa się w cyklu dwuletnim (II oraz III rok studiów).
Najogólniej kompetencje oraz umiejętności, jakie uczestnik kursu nabywa w wyniku zaliczenia przedmiotu obejmują:
- znajomość drugiego języka,
- umiejętność pracy w zespole międzynarodowym,
- rozumienie innych kultur i zwyczajów.
Bardziej szczegółowo, podczas kursu student zdobywa m.in. umiejętność:
- całościowego pojmowania oryginalnego tekstu pisanego i mówionego, wydobywania jego najistotniejszych elementów, a także prawidłowego odbioru zawartych w nim przenośni oraz podtekstów znaczeniowych.
- formułowania krótkich i dłuższych wypowiedzi ustnych, charakteryzujących się poprawnością gramatyczną i odpowiednim zasobem użytego słownictwa.
- wykonania prac pisemnych w stylu oficjalnym, poprawnych językowo i formalnie.
- praktycznego posługiwania się wiedzą z zakresu gramatyki języka angielskiego i właściwego stosowania środków leksykalnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Rozumie szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów konkretnych i abstrakcyjnych, dostrzegając także znaczenia ukryte.
Rozumie dłuższe wypowiedzi ustne na tematy konkretne i abstrakcyjne, dostrzegając treści wyrażone pośrednio
Potrafi porozumiewać się skutecznie i swobodnie w kontaktach społecznych i edukacyjnych – również z rodzimym użytkownikiem j. angielskiego – w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność wypowiedzi
Potrafi formułować jasne i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów, z dbałością o poprawność językową; potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego, sprawnie i właściwie posługując się wskaźnikami zespolenia tekstów
Ma poszerzoną wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Warunki uzyskania zaliczenia i dopuszczenia do egzaminu końcowego:
- zdobycie przynajmniej 60% możliwych punktów w ramach testów cząstkowych
- przedłożenie w terminie kompletu sprawozdań z wysłuchanych audycji radiowych
- zaliczenie kompletu prezentacji ustnych
- przedłożenie w terminie i zaliczenie kompletu prac pisemnych
- maksimum 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze
Kryterium oceny końcowej:
- łączny wynik uzyskany w ramach pisemnego oraz ustnego egzaminu końcowego
Literatura
Podręczniki:
1 Capel, A; Sharp, W.2013. Objective Proficiency. Second Edition. Cambridge University Press. (rozdziały 1-10)
2 Evans, V. 2002. CPE Use of English 1. Express Publishing.
3 Hewings, M. 2005. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge University Press.
4 McCarthy, M. O'Dell, F. English Vocabulary in Use: Advance. Cambridge University Press.
5 Evans, V. Successful Writing - Proficiency. Express Publishing. 2000.
Inne materiały:
1 BBC Radio 4 podcasts
2 strony internetowe na temat pisania w języku angielskim
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: