Język angielski 09-ANGITAL2-33
Kurs prowadzony jest na poziomie zaawansowanym (CEFR – C1), w oparciu o podręcznik Global Advanced (Macmillan). Każda
lekcja ma określony cel, związany z rozwijaniem słownictwa, struktur i sprawności językowych przydatnych w kontekście studiów
humanistycznych, w środowisku wielokulturowym. W semestrze zimowym zajęcia obejmą 3 podwójne pasma tematyczne:
1. Doświadczenia dorosłości i dzieciństwa (Great and Small)
2. Nowe zjawiska społeczne i kulturalne (Theory and Practice)
3. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania (Heroes and Villains)
W ramach tych tematów studenci rozwijać będą wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie).
Większość lekcji ma przypisany materiał gramatyczny, który zawarty jest też w tekstach i nagraniach audio: zdania
przydawkowe, rzeczowniki złożone, czasowniki modalne, określniki, czasy z grupy „Perfect” oraz zdania imiesłowowe.
Dodatkowo włączone będą zagadnienia związane z szykiem w zdaniu angielskim. Studenci po każdej lekcji obowiązkowo
wykonują zadanie domowe. Specjalny nacisk położony będzie na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby wyeliminować
negatywny wpływ cech języka kierunkowego oraz polskiego. Kurs Global Advanced (podręcznik, podręcznik nauczyciela,
materiały audio i video), uzupełniany będzie materiałami autentycznymi nawiązującymi do bieżących wydarzeń w świecie
polityki i kultury. Niektóre zadania domowe należy będzie wykonać na platformie Moodle
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
• wyraża różne stopnie pewności/niepewności w odniesieniu do zdarzeń historycznych
• wyraża preferencje/opinie na temat dzieła sztuki, krytykuje je i interpretuje
• opisuje ulubione dzieło sztuki/fotografię
• rozwija zarysowaną sytuację do formy opowiadania
• opisuje i objaśnia swoje uczucia oraz wspomnienia z dzieciństwa
• swobodnie wypowiada się na temat sytuacji hipotetycznych
• przygotowuje i przedstawia prezentację na temat związany z elementami kultury kraju anglojęzycznego
Kryteria oceniania
• Testy osiągnięć 50%
• Wejściówki + Moodle - 15%
• Lektura + podcast – 15%
• Projekt (blog)– 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania (dopuszczenie do egzaminu): 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu oceniania
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: