Język angielski - egzamin 09-ANGITAL-EGZ-33
Każda lekcja ma określony cel, związany z rozwijaniem słownictwa, struktur i sprawności językowych przydatnych w kontekście studiów
humanistycznych, w środowisku wielokulturowym. W semestrze zimowym zajęcia obejmą 3 podwójne pasma tematyczne:
1. Doświadczenia dorosłości i dzieciństwa (Great and Small)
2. Nowe zjawiska społeczne i kulturalne (Theory and Practice)
3. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania (Heroes and Villains)
W ramach tych tematów studenci rozwijać będą wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie).
Większość lekcji ma przypisany materiał gramatyczny, który zawarty jest też w tekstach i nagraniach audio: zdania
przydawkowe, rzeczowniki złożone, czasowniki modalne, określniki, czasy z grupy „Perfect” oraz zdania imiesłowowe.
Dodatkowo włączone będą zagadnienia związane z szykiem w zdaniu angielskim. Specjalny nacisk położony będzie na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby wyeliminować negatywny wpływ cech języka kierunkowego oraz polskiego. Kurs Global Advanced (podręcznik, podręcznik nauczyciela, materiały audio i video), uzupełniany będzie materiałami autentycznymi nawiązującymi do bieżących wydarzeń w świecie polityki i kultury krajów anglojęzycznych. Niektóre zadania domowe należy będzie wykonać na platformie Moodle, gdzie prowadzony jest również szczegółowy zapis przebiegu kursu.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
• wyraża różne stopnie pewności/niepewności w odniesieniu do zdarzeń historycznych
• wyraża preferencje/opinie na temat dzieła sztuki, krytykuje je i interpretuje
• opisuje ulubione dzieło sztuki/fotografię
• rozwija zarysowaną sytuację do formy opowiadania
• opisuje i objaśnia swoje uczucia oraz wspomnienia z dzieciństwa
• swobodnie wypowiada się na temat sytuacji hipotetycznych
• przygotowuje i przedstawia prezentację na temat związany z elementami kultury kraju anglojęzycznego
Kryteria oceniania
Egzamin:
- test gram-leksykalny (20% oceny)
- czytanie (20% oceny)
- słuchanie (20% oceny)
- pisanie (20% oceny)
- mówienie (20% oceny)
Ocena pozytywna powyżej 60%
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: