Język obcy: język angielski 09-ANGHISZ-ZU-44
• Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: praca, podejmowanie ryzyka, pamięć, życie i zwyczaje w przeszłości, wspomnienia; opisywanie ludzi i zdjęć; życzenia i uczucia; wyrażenia związane ze zbytkiem;
• Gramatyka: szyk w zdaniu angielskim, formy przyszłe, formy nieosobowe (bezokolicznik i gerundium), formy wyrażające rady i pozwolenie, formy emfatyczne, zdania warunkowe, habitual past, unreal past, użycie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, strona bierna, forma sprawcza have;
• Formy pisemne: raport, recenzja książki lub filmu, email formalny z zażaleniem;
• Wymowa: akcent wyrazowy, emfatyczny akcent zdaniowy, intonacja w pytaniach.
• Lektura: reportaż z magazynu anglojęzycznego (2 tys. słów lub 2 teksty po 1 tys. słów) + streszczenie i glosariusz (praca wymagana w każdym semestrze);
• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych;
• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (praca, przeszłość, rodzina)
- opisuje doświadczenia, zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając precyzyjnego słownictwa oraz poznanych idiomów.
- parafrazuje zdania używając zdań przydawkowych, innych poznanych wyrażeń czasownikowych oraz strony biernej, przy jednoczesnej zmianie stylu na formalny
- swobodnie używa poznanych czasowników modalnych,
by opisywać obowiązki i umiejętności, udzielać rad i pozwolenia, określać prawdopodobieństwo, stawiać hipotezy i przypuszczenia
tworzy słowa używając poznanych przyrostków, buduje i stosuje w wypowiedziach przymiotniki złożone
- spekuluje i wyraża swoje opinie na temat wydarzeń z teraźniejszości i przeszłości stosując różne rodzaje zdań warunkowych i tryb łączący
- pisze CV, raport formalny, streszczenie, recenzję książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatkę prasową – relację z wydarzenia, rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych
- komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi
- potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną
Kryteria oceniania
• Test osiągnięć – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (60% oceny)
• Praca pisemna + lektura – 20%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania do zaliczenia: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1. Crace A., R. Acklam. New Total English Upper Intermediate, Pearson Longman, 2011. (podręcznik – rozdziały 4-6)
2. Vocabulary Trainer (http://www.newtotalenglish.vocabtrainer.net )
3. Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
4. Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5. Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: