Język obcy: język angielski 09-ANGHISZ-ZU-24
1/Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: historia teorii naukowych, rozwijanie wiedzy ogólnej, nauka języka, rozwój osobisty i szanse życiowe w różnych kulturach;
2/Gramatyka: pytania, czasy przeszłe (narracja), określniki;
3/Formy pisemne: streszczenie (w tym lektury), esej;
4/Wymowa: akcent wyrazowy, formy mocne i słabe, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
5/Lektura:1 artykuł (około 1500 słów) z bieżącej prasy w semestrze 1 i 2, ze streszczeniem i przygotowaniem zestawu słów kluczowych.
6/Praca na platformie Moodle (zadania leksykalno-gramatyczne).
7/Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Wiedza:
1/ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym
2/rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych
Umiejętności:
1/ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
2/relacjonuje zdarzenia przeszłe, buduje dłuższe wypowiedzi prezentując swoje opinie, poprawnie używa bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów
3/prawidłowo dobiera i używa czasy gramatyczne, potrafi rozmawiać o planach na przyszłość;
4/swobodnie używa poznanych czasowników modalnych, by udzielać rad lub pozwolenia lub prosić o nie;
5/używa wyrażeń odnoszących się do czasu oraz do trudnych wyzwań
Kompetencje społeczne:
1/angażuje rozmówcę w toczącą się dyskusję,
2/komunikuje własne poglądy
3/potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym, komentować i relacjonować je stosując poprawne środki językowe (streszczenie)
Kryteria oceniania
1/Test osiągnięć – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (60% oceny)
2/Praca pisemna + lektura – 20%
3/Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
4/Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1. Crace A., R. Acklam. Global Upper-Intermediate, Macmillan, 2011. (podręcznik, rozdziały 1-2)
2. McCarthy, M. i F. O'Dell. English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM (3rd edition). OUP 2012.
3/Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
4/Dowolny słownik polsko-angielski i angielsko-polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5/Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: