Język obcy: język angielski 09-ANGHISZ-ZU-14
• Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: życie w mieście, rodzina, rozważania o przyszłości, zdrowie i choroba (epidemie);
• Gramatyka: czasowniki pomocnicze; przegląd czasów gramatycznych, konstrukcje pytające, the definite article, szyk w zdaniu angielskim;
• Formy pisemne: raport, wypracowanie (esej), tekst prezentujący wiadomości, broszura;
• Wymowa: nacisk, wymowa a przedimki; formy ściągnięte i formy słabe,
• Lektura: reportaż/artykuł z magazynu anglojęzycznego (2 tys. słów lub 2 teksty po 1 tys. słów) + streszczenie i glosariusz;
• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych;
• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Wiedza:
ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym
rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych
Umiejętności:
ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
opisuje doświadczenia, zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając precyzyjnego słownictwa oraz poznanych idiomów
inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego
komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie
potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie
średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną
Kryteria oceniania
• Test osiągnięć – gramatyka, słownictwo, czytani, słuchanie (60% oceny)
• Praca pisemna + lektura – 20%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1. Crace A., R. Acklam. Global Upper-Intermediate, Macmillan, 2011. (podręcznik, rozdziały 1-2)
2. McCarthy, M. i F. O'Dell. English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM (3rd edition). OUP 2012.
3. Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
4. Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5. Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: