Drugi język nowożytny – język angielski 09-ANGFRc-44
Kurs prowadzony jest na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym (CEFR – B2), w oparciu o materiały autentyczne związane z problematyką życia i kultury społeczeństw krajów anglojęzycznych. Każda lekcja ma określony cel, związany z rozwijaniem słownictwa, struktur i sprawności językowych przydatnych w kontekście studiów humanistycznych, w środowisku wielokulturowym. W semestrze letnim zajęcia obejmą następujące pasma tematyczne (propozycje!):
1. Prace projektowe (France in English-language literature)
2. Styczność kultury angielskiej z kulturą krajów z obszaru języków romańskich
3. Szkolnictwo wyższe w Wielkiej Brytanii
4. Sport / Olimpiada
5. Zdarzenia z historii najnowszej (XX wiek)
6. Literatura anglojęzyczna
7. Prawda i fałsz, czyli dlaczego kłamiemy?
8. Zjawisko ubóstwa i walka z nim
Studenci przygotują i zaprezentują w zespołach zaproponowane przez siebie tematy. W ramach zajęć studenci rozwijać będą wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). Dodatkowo włączone będą zagadnienia związane z użyciem i doborem słownictwa, szczególnie słów, które przysparzają uczestnikom najwięcej trudności. Specjalny nacisk położony będzie na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby wyeliminować negatywny wpływ cech języka kierunkowego oraz polskiego. Studenci po każdej lekcji obowiązkowo wykonują zadanie domowe.
Studenci przygotują i zaprezentują w zespołach zaproponowane przez siebie tematy. W ramach zajęć studenci rozwijać będą wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). Dodatkowo włączone będą zagadnienia związane z użyciem i doborem słownictwa, szczególnie słów, które przysparzają uczestnikom najwięcej trudności. Specjalny nacisk położony będzie na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby wyeliminować negatywny wpływ cech języka kierunkowego oraz polskiego. Studenci po każdej lekcji obowiązkowo wykonują zadanie domowe.
E-learning: Na platformie Moodle (https://www.elearning.amu.edu.pl/neofilologia/course/view.php?id=XXX ) zamieszczane będą na bieżąco informacje o przebiegu kursu (klucz dostępu podany na zajęciach) oraz dodatkowe materiały i zadania.
Blog: Student zobowiązany jest do prowadzenia bloga w języku angielskim (minimum jeden wpis na tydzień). Projekt koordynowany jest na blogu http://romancingenglish-ifrom.blogspot.com/. W szczególnych przypadkach student może zaproponować inną formę pracy projektowej w języku angielskim (film, stronę wiki, reportaż radiowy, itp).
Kryteria oceny: poprawność językowa, wkład twórczy/nakład pracy, systematyczność.
Podcast: Student wybiera materiał audio, przygotowuje jego streszczenie (w formie ustnej) i przedstawia je (na zajęciach lub dyżurze) wraz z listą ok. 25 wyrażeń wypisanych z tekstu (z wyjaśnieniem znaczenia lub tłumaczeniem na jęz. polski). Ma to być wypowiedź ustna, a nie odczytanie tekstu pisanego. Dodatkowo należy wybrać około 3-minutowy fragment z tego materiału i przygotować do niego pytania na zrozumienie (WH-questions). Szczegółowe informacje i sugerowane materiały podane są na stronie kursu na platformie Moodle. Termin oddania prac będzie uzgodniony na początku semestru indywidualnie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (zakupy i usługi, żywność i gotowanie; reklamacje; przestępczość i prawo)
Wyraża się precyzyjnie, poprawnie używając bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów.
rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach
komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi
potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną
Kryteria oceniania
System oceniania:
• Testy osiągnięć 40%
• Wejściówki, oceny z zajęć + Moodle- 20%
• Podcast – 10%
• Projekt /blog – 10%
• Prezentacja – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Egzamin (sesja zimowa):
• test gramatyczno-leksykalny
• czytanie
• słuchanie
• pisanie
• egzamin ustny (w parach)
Wymagania (dopuszczenie do egzaminu): 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu oceniania.
Literatura
1) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
2) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: