Drugi język nowożytny - język angielski 09-ANGFRb-34
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sposoby komunikacji, podróże i zdobywanie nowych doświadczeń, historia i współczesność, praca, ryzyko i jego skutki.
Gramatyka: czasy dokonane proste i ciągłe, wyrażanie aspektu przyszłości w formach czasownikowych; czasowniki modalne: rada pozwolenie, umiejętność, obowiązek; przymiotniki i przysłówki, emfaza, zdania warunkowe.
Formy pisemne: email nieformalny, blog, pamiętnik, streszczenie (w tym lektury), zgłoszenie na konkurs, CV, opis własnych umiejętności i kwalifikacji, raport formalny
Wymowa: akcent wyrazowy, akcent zdaniowy, wymowa końcówek czasu przeszłego, intonacja w pytaniach rozłącznych, korelacje między pisownią a wymową
Lektura: 1 artykuł z bieżącej prasy (około 1500 słów) ze streszczeniem.
Praca projektowa: prowadzenie blogu (seria krótkich prac pisemnych na dowolny temat – wyrażanie opinii i poglądów)
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
-inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne, np. podróże, praca, komunikacja
-opisuje zdarzenia (np. relacja z podróży) i zdobyte przez siebie doświadczenia w rozmowie i w formie pisemnej
-stosuje poprawne konstrukcje gramatyczne opisując wydarzenia z teraźniejszości i przeszłości oraz plany na przyszłość.
-używa poznanych czasowników modalnych, by opisywać obowiązki i umiejętności, udzielać rad, pozwolenia i zakazu
-potrafi przygotować się i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną o pracę
-opowiada o sytuacjach hipotetycznych (np. przedstawianie potencjalnego ryzyka) stosując różne rodzaje zdań warunkowych
pisze CV, zgłoszenie na konkurs, streszczenie, raport formalny
rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w krótkich tekstach
-samodzielnie opracowuje lekturę z prasy anglojęzycznej i przedstawia efekty własnej pracy
-potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, prosić o wyjaśnienia, relacjonować efekty słuchania/lektury innym osobom
Kryteria oceniania
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna: aranżowane sytuacje komunikacyjne, ćwiczenia konwersacyjne, zadania pisemne
ćwiczenia gramatyczne pisemne z naciskiem na stosowanie odpowiednich czasów i czasowników modalnych, burza mózgów – bank pomysłów; zadaniowe tworzenie tekstów pisanych; zadaniowe tworzenie tekstów, korekta błędów
Metoda podająca (przedstawienie słownictwa i zasad „job interview”, prezentacja przykładowych rozmów o pracę (materiał audio/video)
Metoda projektowa (zbieranie i opracowywanie materiałów do prezentacji)
Zaliczenie
• testy 50%•
• drobne testy * - materiał z ostatnich dwóch zajęć - 20%
• prace pisemne, projektowe (blog), prezentacje – 20%
• lektura - tekst wybrany z podanych źródeł, opracowanie streszczenia - 10%
• aktywność/obecność + 10% - przy 100% frekwencji
Próg procentowy w ocenianiu testów i zaliczenia - 60%
Skala:
bdb 93-100%
db+ 84-92%
db 75-83%
dst+ 67-74%
dst 60-66%
ndst 0-59%
Literatura
1) Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Serwis Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press.
4) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: