Drugi język nowożytny – język angielski 09-ANGFRa-24
Kurs prowadzony jest na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym (CEFR – B1+/B2), w oparciu o podręcznik Global Upper Intermediate (Macmillan). Zajęcia realizują materiał gramatyczny kursu z elementami słuchania.
1. Ustalenie zasad i wymagań. Powtórzenie materiału z poprzedniego semestru
2. Unit 3 – czasy present perfect, present perfect continuous (+ kontrast z past simple), kolejność przymiotników przed rzeczownikiem,
3. Unit 4 – czasowniki modalne wyrażające stopień pewności, strona bierna, past perfect simple i continuous vs past simple, rozwinięcie frazy rzeczownikowej.
4. Unit 5 – modalne użycie will, formy przeszłe opisujące czynności zwyczajowe (used to, etc).
W ramach zajęć kurs Global Upper Intermediate (podręcznik, podręcznik nauczyciela, materiały audio i video), uzupełniany będzie dodatkowymi materiałami i działaniami, które pozwolą pogłębić wprowadzane zagadnienia i utrwalić prawidłowe użycie języka. Studenci po każdej lekcji obowiązkowo wykonują zadanie domowe w formie wskazanej przez wykładowcę.
Na platformie Moodle (https://www.elearning.amu.edu.pl/neofilologia/course/view.php?id=XXX ) zamieszczane będą na bieżąco informacje o przebiegu kursu (klucz dostępu podany będzie na zajęciach) oraz dodatkowe materiały i zadania do wykonania.
Podcast: Student wybiera materiał audio, przygotowuje jego streszczenie (w formie ustnej) i glosariusz (listę ok. 25 wyrażeń wypisanych z tekstu z objaśnieniami w j. ang). Wypowiedź ustna (nie odczytanie tekstu pisanego!) prezentowana będzie w czasie dyżuru. Ponadto należy wybrać ok. 3-minutowy fragment i ułożyć do niego minimum 5 pytań szczegółowych (WH-questions). Szczegółowe informacje i sugerowane materiały podane są na stronie kursu na platformie Moodle. Termin oddania prac będzie uzgodniony na początku semestru indywidualnie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- przywołuje i opisuje zdarzenia z przeszłości oraz nakreśla sytuacje hipotetyczne w przeszłości, umiejętnie stosując formy czasownikowe odpowiednio do kontekstu
- potrafi zadawać i odpowiadać na pytania
- potrafi wyrazić stopień pewności za pomocą czasowników modalnych
- używa form biernej i czynnej czasownika adekwatnie do stylu i celu wypowiedzi
- potrafi opisać typowe zachowania w przeszłości i teraźniejszości za pomocą odpowiednich form językowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie
• Testy osiągnięć 60% (2-3 w semestrze)
• Wejściówki + Moodle + inne oceny z zajęć – 20%
• Podcast – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Próg procentowy w ocenianiu testów i zaliczenia - 60%
Skala:
0-59,5 2
60-67,5 3
68-75,5 3,5
76-83,5 4
84-91,5 4,5
92-100 5
Literatura
1. Crace A., R. Acklam. Global Upper-Intermediate, Macmillan, 2011. (podręcznik, rozdziały 3-5)
2. Mann, M. i S.Taylor-Knowles. Destination Grammar and Vocabulary B2, Macmillan, 2008.
3. Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
4. Swan, M i C. Walter. Oxford English Grammar Course Intermediate. OUP, 2011.
5. Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
6. Podcasty
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: