Drugi język nowożytny - język angielski 09-ANGFRa-14
Podczas zajęć omawiane są tematy z zakresu: środki masowego przekazu, spotkania towarzyskie, życie w dużym mieście i na prowincji, życie rodzinne, rozważania o przyszłości, zdrowie i choroba, teorie naukowe, prawda i przekonania.
Studenci doskonalą takie umiejętności, jak przekazywanie informacji dotyczących tożsamości, nawiązywanie kontaktów, wyrażanie swoich opinii i uzasadnianie ich, dzielenie się wiedzą.
Materiał gramatyczny obejmuje szyk zdania angielskiego, wszystkie czasy gramatyczne, formowanie pytań w mowie zależnej i niezależnej, następstwa czasów, przedimki i wszelkie inne kwestie gramatyczne w zależności od potrzeby.
Kurs rozwija wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). Szczególna uwaga poświęcana jest prawidłowej wymowie oraz rozbudowaniu słownictwa zarówno nieformalnego jak i formalnego, szczególnie na poziomie frazy.
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych.
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.
Prace dodatkowe:
Lektura: dowolnie wybrany artykuł z bieżącej prasy (około 1200-1500 słów) + streszczenie pisemne i glosariusz (50 słów zwrotów z objaśnieniami po angielsku)
Podcast (audycja radiowa ok 45 minut) - streszczenie ustne + glosariusz (20 słów lub zwrotów z objaśnieniami po angielsku).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student jest w stanie posługiwać się językiem angielskim na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym, z bardzo dobrym zrozumieniem języka mówionego. Student zna słownictwo w zakresie pozwalającym mu na pełne rozumienie języka angielskiego, jak i wypowiadanie się w tym języku, w zakresie zarówno języka potocznego jak i formalnej wersji języka używanego, na przykład, w oficjalnych przekazach medialnych. Student wykazuje się pełną znajomością gramatyki i jest w stanie produkować poprawne wypowiedzi, szczególnie w zakresie tematyki zajęć. Wiedza wyniesiona przez studenta z zajęć jak i jego doświadczenie zdobyte w trakcie nauki pozawalają mu na kontynuowanie i pogłębianie nauki we własnym zakresie.
Kryteria oceniania
• Testy osiągnięć (po każdym ukończonym rozdziale podręcznika) – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (60% oceny)
• Praca pisemna + lektura – 10%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Wejściówki (bieżące słownictwo i gramatyka) - 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu.
Literatura
"Global Upper Intermediate", Lindsay Clandfield and Rebecca Robb Benne, Macmillan 2011
"MyGrammarLab Intermediate", Mark Foley i Dianne Hall. Pearson 2012
"Practical English Usage", Michael Swan, Oxford University Press 2005
"English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM" (3rd edition). Michael McCarthy i Felicity O'Dell. OUP 2012.
"Longman Dictionary of Contemporary English", Fifth Edition, Pearson Education Limited 2009
"Oxford Dictionary of Pronunciation For Current English", Clive Upton, William A Kretzschmar, Jr., Rafal Konopka, Oxford University Press 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: