Język angielski 09-ANGFRAN-ZU-ROM-34
Opis treści kształcenia:
1. Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sposoby komunikacji, podróże i zdobywanie nowych doświadczeń, historia i współczesność, praca, ryzyko i jego skutki, pamięć, życie i zwyczaje w przeszłości, wspomnienia; opisywanie ludzi i zdjęć; życzenia i uczucia; wyrażenia związane ze zbytkiem; żywność i gotowanie; zakupy i usługi; reklamacje; sukces; przestępczość i prawo; anegdoty i zagadki
2. Gramatyka: czasy dokonane proste i ciągłe, wyrażanie aspektu przyszłości w formach czasownikowych; czasowniki modalne, przymiotniki i przysłówki, emfaza, zdania warunkowe, strona bierna, zdania warunkowe, przydawkowe, zaimki zwrotne, tryb łączący
3. Formy pisemne: email nieformalny, blog, pamiętnik, streszczenie (w tym lektury), zgłoszenie na konkurs, CV, opis własnych umiejętności i kwalifikacji, raport formalny, recenzja książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatka prasowa – relacja z wydarzenia, rozprawka „za i przeciw” na zadany temat.
4. Wymowa: akcent wyrazowy, akcent zdaniowy (neutralny i emfatyczny), wymowa końcówek czasu przeszłego, intonacja w pytaniach rozłącznych, korelacje między pisownią a wymową, pauzowanie, formy słabe w konstrukcjach przymiotnikowych, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
5. Lektura:1 artykuł (około 1500 słów) z bieżącej prasy w semestrze 1 i 2, ze streszczeniem i przygotowaniem zestawu słów kluczowych dla grupy
6. Praca projektowa: przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zespołach 2-3 osobowych na podstawie przeczytanej lektury (sem. 3 i 4).
7. Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8. Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (zakupy i usługi, żywność i gotowanie; reklamacje; przestępczość i prawo);
2. opisuje doświadczenia, zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów.
parafrazuje zdania używając zdań przydawkowych, innych poznanych wyrażeń czasownikowych oraz strony biernej, przy jednoczesnej zmianie stylu na formalny
swobodnie używa poznanych czasowników modalnych, by opisywać obowiązki i umiejętności, udzielać rad i pozwolenia, określać prawdopodobieństwo, stawiać hipotezy i przypuszczenia;
3. tworzy słowa używając poznanych przyrostków, buduje i stosuje w wypowiedziach przymiotniki złożone;
4. spekuluje i wyraża swoje opinie na temat wydarzeń z teraźniejszości i przeszłości stosując różne rodzaje zdań warunkowych i tryb łączący;
5. pisze CV, raport formalny, streszczenie, recenzję książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatkę prasową – relację z wydarzenia, rozprawkę „za i przeciw” na zadany temat;
6. rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych;
7. komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi;
8. potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną.
Kryteria oceniania
Terminy spotkań w semestrze zimowym 2016/2017
1. 26.11.2016 g. 14:15 - 16:30
2. 3.12.2016 g. 14:15 - 16:30
3. 7.01.2017 g. 14:15 - 16:30
4. 14.01.2017 g. 14:15 - 16:30
5. 21.01.2017 g. 11:30 - 13:45
Informacja o przewidywanej możliwości wykorzystania b-learningu:
Stały kontakt przez pocztę elektroniczną między prowadzącymi a uczestnikami kursu (materiały dodatkowe i zadania);
Serwis Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
Praca projektowa – indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:
Informacje i materiały są przesyłane na adres mailowy grupy zajęciowej.
4. Kryteria oceniania
5, 0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1) Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Foley M., Hall D.: My Grammar Lab, Pearson Longman, 2012
4) Dowolny słownik polsko-angielski i angielsko-polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: