Język angielski 09-ANGFRAN-ZU-ROM-24
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (aranżowane sytuacje komunikacyjne, dyskusja w parach / grupie).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (aranżowane sytuacje komunikacyjne, dyskusja w parach / grupie).
Metoda podająca (prezentacja materiału z podręcznika oraz materiału zdjęciowego).
Metoda podająca (prezentacja materiału z podręcznika).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (ćwiczenia gramatyczne, rozwiązywanie testów na zajęciach).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (ćwiczenia gramatyczne, rozwiązywanie testów na zajęciach, zadaniowe tworzenie tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych).
Metoda podająca (prezentacja materiału z podręcznika).
Metoda ćwiczeniowo praktyczna (pisemne i ustne ćwiczenia leksykalne).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (aranżowane sytuacje komunikacyjne).
Metoda podająca (prezentacja przykładowych opinii i ich omawianie).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (burza mózgów – bank pomysłów, zadaniowe tworzenie tekstów pisanych).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna (ćwiczenia na rozumienie ze słuchu, ćwiczenia konwersacyjne, zadania pisemne, blogi).
Metoda projektowa (samodzielne i zespołowe zdobywanie, gromadzenie informacji, ich przetwarzanie i prezentowanie wyników innym).
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna – ćwiczenia konwersacyjne, zadania na zrozumienie tekstu oraz rozumienie ze słuchu w trakcie zajęć.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (zakupy i usługi, żywność i gotowanie; reklamacje; przestępczość i prawo);
- opisuje zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów;
- parafrazuje zdania używając zdań przydawkowych, innych poznanych wyrażeń czasownikowych oraz strony biernej, przy jednoczesnej zmianie stylu na formalny;
- swobodnie używa poznanych czasowników modalnych, by określić prawdopodobieństwo, stawiać hipotezy i przypuszczenia;
- tworzy słowa używając poznanych przyrostków, buduje i stosuje w wypowiedziach przymiotniki złożone;
- spekuluje i wyraża swoje opinie na temat wydarzeń z teraźniejszości i przeszłości stosując różne rodzaje zdań warunkowych i tryb łączący;
- pisze recenzję książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatkę prasową – relację z wydarzenia, rozprawkę „za i przeciw” na zadany temat;
- rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach;
- komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi;
- potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną.
Kryteria oceniania
• Testy osiągnięć – gramatyka, słownictwo, wymowa (3-4 w semestrze) – 60%
• Praca pisemna + lektura – 20%
• Prowadzenie bloga – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Terminy spotkań w semestrze letnim 2014/2015 r.:
7 marca 2015 r. g. 9:00 - 11:15 s. 2A
11 kwietnia 2015 r. g. 11:30 - 13:45 s. 14A
18 kwietnia 2015 r. g. 11:30 - 13:45 s. 14A
9 maja 2015 r. g. 9:00 - 11:15 s. 14A
17 maja 2015 r. g. 9:00 - 11:15 s. 14A
Literatura
1) Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press, 2005
4) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: