Język angielski 09-ANGFR3-34
Kurs prowadzony jest na poziomie średnio zaawansowanym (CEFR – B1-B1+), w oparciu o podręcznik New Total English (2011, Pearson Longman). Każda lekcja maj cel zdefiniowany w oparciu o Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (CEFR), nawiązujący do sytuacji życia codziennego i podkreślający nacisk na naukę autentycznej komunikacji. W semestrze letnim zajęcia obejmą 5 pasm tematycznych:
1. Czas wolny
2. Wakacje
3. Nauka
4. Zmiana
5. Praca
W ramach tych tematów studenci rozwijać będą wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie). Większość lekcji ma przypisany materiał gramatyczny, który zawarty jest też w tekstach i nagraniach audio. Studenci po każdej lekcji wykonują zadanie domowe. Specjalny nacisk położony będzie na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby wyeliminować wpływ cech języka francuskiego oraz polskiego. Kurs New Total English (podręcznik, podręcznik nauczyciela, zeszyt ćwiczeń, materiały audio i video), uzupełniany będzie materiałami autentycznymi z prasy, radia, telewizji i Internetu, nawiązującymi do bieżących wydarzeń w świecie. Niektóre zadania domowe należy będzie wykonać na platformie Moodle
(kod kursu: ANG2L_2012).
Oprócz pracy z podręcznikiem każdy student zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia pracy projektowej – do wyboru blog w języku angielskim (minimum jeden wpis na tydzień, na własny lub zadany temat) lub regularne prace pisemne. Projekt blogowy prowadzony jest pod adresem http://romancingenglish-ifrom.blogspot.com . Zapraszam też na stronę http://www.facebook.com/romancingenglish , gdzie można aktywnie ćwiczyć angielski, komentując krótkie posty i inne materiały związane z naszymi działaniami na zajęciach oraz bieżącymi wydarzeniami.
Lektura: W semestrze zimowym student zobowiązany jest do przeczytania oryginalnego tekstu prasowego/publicystycznego w języku angielskim (ok. 2000 słów) i przygotowania jego streszczenia (w formie pisemnej lub ustnej) oraz glosariusza, czyli zestawu kluczowych dla tekstu słów i wyrażeń. Opcjonalnie można wybrać 20 stron tekstu literatury pięknej.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (student może z przyczyn losowych opuścić dwa zajęcia w semestrze). Wszelkie zaległości muszą być na bieżąco nadrabiane. Nieobecność na zajęciach nie usprawiedliwia braku zadania domowego.
Regularnie przeprowadzane będą krótkie testy sprawdzające znajomość bieżącego materiału leksykalnego i gramatycznego (dwa ostatnie zajęcia). Testy mogą mieć dowolną formę (test luk, dobieranie, tłumaczenie, przekształcanie zdań, itp.)
Po zakończeniu każdego pasma tematycznego przeprowadzany będzie test monitorujący postępy studentów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
• inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne, np. podróże, praca, komunikacja
• opisuje zdarzenia (np. relacja z podróży) i zdobyte przez siebie doświadczenia w rozmowie i w formie pisemnej
• stosuje poprawne konstrukcje gramatyczne opisując wydarzenia z teraźniejszości i przeszłości oraz plany na przyszłość.
• używa poznanych czasowników modalnych, by opisywać obowiązki i umiejętności, udzielać rad, pozwolenia i zakazu
• potrafi przygotować się i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną o pracę
• opowiada o sytuacjach hipotetycznych (np. przedstawianie potencjalnego ryzyka) stosując różne rodzaje zdań warunkowych
• pisze CV, zgłoszenie na konkurs, streszczenie, raport formalny
• rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w krótkich tekstach
• samodzielnie opracowuje lekturę z prasy anglojęzycznej i przedstawia efekty własnej pracy
• potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, prosić o wyjaśnienia, relacjonować efekty słuchania/lektury innym osobom
Kryteria oceniania
• Testy osiągnięć (4-5 w semestrze) – 50%
• Wejściówki (słownictwo, bieżąca gramatyka, 20%
• Lektura – 10%
• Projekt (blog/prace pisemne – do wyboru) – 10% (kryteria: poprawność językowa, wkład twórczy/ ilość tekstu, systematyczność)
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1) Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Mark Foley,Diane Hall. MyGrammarLab Intermediate with Key. Pearson. 2012.
4) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: