Drugi język nowożytny - język angielski 09-ANGFR3-25
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: turystyka, edukacja, rozwój (w skali osobistej i globalnej), zatrudnienie, przeszłość i wspomnienia.
Gramatyka: przegląd czasów przeszłych, przedimki, przysłówki, zdania warunkowe, cz. modalne (umiejętność), wyrażanie pozwolenia i czynności zwyczajowych w przeszłości, mowa zależna, spekulowanie o zdarzeniach w przeszłości.
Formy pisemne: dokładny opis miejsca, streszczenie artykułu, wiadomość email o charakterze osobistym, podanie, rozprawka.
Wymowa: akcent zdaniowy, akcent wyrazowy w słowotwórstwie, mowa łączona, wymowa słów z pisownią ‘o’, akcent zdaniowy w zdaniach warunkowych typu III, wymowa liczb, akcent w czasownikach złożonych.
Lektura: dowolnie wybrany artykuł/esej z periodyku (około 1000 słów).
Praca projektowa: blog (praca pisemna na zadany temat oraz na tematy dowolne)
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych oraz w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- formułuje sugestie i potrafi odnieść się do sugestii rozmówców
- korzysta z informacji w nieznanych sobie miejscach i potrafi prosić o pomoc
- przywołuje i opisuje swoje doświadczenia z przeszłości oraz nakreśla sytuacje hipotetyczne w przeszłości
- ocenia możliwe opcje i podejmuje decyzje, opisuje skutki ważnych decyzji
- podejmuje dyskusję i sugeruje zmiany
- tworzy teksty użytkowe (opis miejsca, streszczenie, email, podanie) oraz krótkie teksty argumentacyjne
- prawidłowo interpretuje tekst i sporządza notatki w czasie słuchania wypowiedzi
- potrafi zadawać i odpowiadać na pytania w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej
- potrafi rozpoznać cechy mowy łączonej i stosuje je w swoich wypowiedziach
- charakteryzuje różnice kulturowe, interpretuje tekst poetycki
Kryteria oceniania
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna: aranżowane sytuacje komunikacyjne, ćwiczenia konwersacyjne, zadania pisemne
ćwiczenia gramatyczne pisemne z naciskiem na stosowanie odpowiednich czasów i czasowników modalnych, burza mózgów – bank pomysłów; zadaniowe tworzenie tekstów pisanych; zadaniowe tworzenie tekstów, korekta błędów
Metoda podająca (przedstawienie słownictwa i zasad „job interview”, prezentacja przykładowych rozmów o pracę (materiał audio/video)
Metoda projektowa (zbieranie i opracowywanie materiałów do prezentacji)
Zaliczenie
• testy 50%•
• drobne testy * - materiał z ostatnich dwóch zajęć - 20%
• prace pisemne, projektowe (blog), prezentacje – 20%
• lektura - tekst wybrany z podanych źródeł, opracowanie streszczenia - 10%
• aktywność/obecność + 10% - przy 100% frekwencji
Próg procentowy w ocenianiu testów i zaliczenia - 60%
Skala:
bdb 93-100%
db+ 84-92%
db 75-83%
dst+ 67-74%
dst 60-66%
ndst 0-59%
Literatura
1) Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Serwis Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press.
4) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: