Drugi język nowożytny – język angielski (EGZAMIN) 09-ANGFR-44
Opis treści kształcenia
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: pamięć, życie i zwyczaje w przeszłości, wspomnienia; opisywanie ludzi i zdjęć; życzenia i uczucia; wyrażenia związane ze zbytkiem; żywność i gotowanie; zakupy i usługi; reklamacje; sukces; przestępczość i prawo; anegdoty i zagadki
Gramatyka: czasowniki modalne wyrażające prawdopodobieństwo; strona bierna, zdania warunkowe, przydawkowe, zaimki zwrotne, tryb łączący
Formy pisemne: recenzja książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatka prasowa – relacja z wydarzenia, rozprawka „za i przeciw” na zadany temat.
Wymowa: akcent wyrazowy, emfatyczny akcent zdaniowy, pauzowanie, formy słabe w konstrukcjach przymiotnikowych, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
Lektura: reportaż z magazynu anglojęzycznego (4-5 tys. słów); przygotowanie prezentacji i zestawu słów kluczowych dla grupy
Praca projektowa: przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zespołach 2-3 osobowych na podstawie przeczytanej lektury
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (zakupy i usługi, żywność i gotowanie; reklamacje; przestępczość i prawo)
opisuje zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów.
parafrazuje zdania używając zdań przydawkowych, innych poznanych wyrażeń czasownikowych oraz strony biernej, przy jednoczesnej zmianie stylu na formalny
swobodnie używa poznanych czasowników modalnych, by określić prawdopodobieństwo, stawiać hipotezy i przypuszczenia
tworzy słowa używając poznanych przyrostków, buduje i stosuje w wypowiedziach przymiotniki złożone
spekuluje i wyraża swoje opinie na temat wydarzeń z teraźniejszości i przeszłości stosując różne rodzaje zdań warunkowych i tryb łączący
pisze recenzję książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatkę prasową – relację z wydarzenia, rozprawkę „za i przeciw” na zadany temat
rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach
komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi
potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną
Kryteria oceniania
Podręcznik kursu: Global Upper Intermediate (Macmillan)
Uzupełniająco: podręcznik Speak Out; My Grammar Lab, materiały do ćwiczeń wymowy (Say it Right, Rhymes & Rhythm), materiały autentyczne i inne
WYMAGANIA I SYSTEM OCENIANIA
Obecność
Język angielski na 2 roku studiów licencjackich IFROM prowadzony jest w trybie ćwiczeniowym, obecność na zajęciach jest zatem sprawdzana. Dopuszczalna ilość nieobecności nieusprawiedliwionych: 2 w semestrze. Na ewentualne pozostałe trzeba mieć zwolnienie lekarskie. Ogólna liczba nieobecności (usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych) nie może przekraczać 50% liczby zajęć. Nie przewiduję „odpracowywania” nieobecności w postaci zadawania dodatkowych prac.
Zaliczenie
System oceniania:
• Testy osiągnięć 50%
• Wejściówki* - 15%
• Moodle – 5%
• Lektura – 10%
• Projekt (blog)– 10%
• Aktywność/obecność – 10% + 5% - przy 100% frekwencji **
*[Drobne testy: na słownictwo – testy luk (zdania), matching, tłumaczenia, krzyżówki, itp., krótkie quizy gramatyczne (testy wielokrotnego wyboru); duże testy (2-3 w semestrze), będą obejmować gramatykę, słownictwo, czytanie, słuchanie]. UWAGA: W PRZYPADKU NIEOBECNOŚCI NIE MA MOŻLIWOŚCI PISANIA DROBNYCH TESTÓW W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE. DUŻE TESTY MOŻNA PISAĆ W INNYM TERMINIE (DYŻUR) POD WARUNKIEM, ŻE NIEOBECNOŚĆ JEST USPRAWIEDLIWIONA.
** 5% za frekwencję to bonus, stanowiący dodatkową szansę polepszenia oceny dla osób, które sumiennie uczestniczą we wszystkich zajęciach
Egzamin:
W semestrze zimowym – pisemny (gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie) i ustny
Próg procentowy w ocenianiu testów, zaliczenia i egzaminu - 60%
Oceny zaliczeniowe oraz oceny z egzaminu są podawane do wiadomości grupowo drogą mailową (tabela z nr indeksu wg USOS, bez nazwisk, z punktacją i oceną).
Skala:
bdb 93-100%
db+ 84-92%
db 75-83%
dst+ 67-74%
dst 60-66%
ndst 0-59%
Literatura
Clandfield L. & R Robb Benne, Global Upper Intermediate (Macmillan) (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) MyGrammarLab B2, Pearson.
3) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Informacja o przewidywanej możliwości wykorzystania b-learningu:
Stały kontakt przez pocztę elektroniczną między prowadzącymi a uczestnikami kursu (materiały dodatkowe i zadania);
Praca projektowa – indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:
Informacje i materiały są przesyłane na adres mailowy grupy zajęciowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: