Drugi język nowożytny - język angielski (EGZAMIN) 09-ANGFR-15
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: życie towarzyskie, media, styl życia (dom, miasto, rodzina), pieniądze, czas wolny.
Gramatyka: przegląd podstawowych czasów gramatycznych, zd. przydawkowe, strona bierna, stopniowanie przymiotnika, czasowniki modalne zakazu i nakazu, zdania warunkowe typu 0 i I, policzalność i niepoliczalność.
Formy pisemne: opis osoby, email półformalny, zażalenie, relacja z filmu, opis wydarzeń, sprawozdanie dot. uzyskanych informacji, szczegółowy opis przedmiotu.
Wymowa: samogłoska słaba /ǝ/, spółgłoska /ŋ/, wymowa słów z pisownią ‘ea’ oraz ‘a’, akcent wyrazowy, akcent w rzeczownikach złożonych, intonacja w pytaniach typu ‘echo’, w pytaniach rozłącznych, formy słabe, mowa łączona („graniczne” t/d).
Lektura: dowolnie wybrany artykuł z bieżącej prasy (około 500 słów).
Praca projektowa: blog (praca pisemna na zadany temat oraz na tematy dowolne).
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych.
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne
2/ opisuje zdarzenia codzienne w rozmowie i w formie pisemnej
3/ opisuje fotografie, miejsca (miejscowość, wnętrze), czynności (hobby) i przedmioty (urządzenia techniczne)
4/ formułuje i uzasadnia swoją opinię na temat filmu/książki/przedstawienia oraz potrafi zgodzić się lub nie zgodzić z rozmówcą/autorem tekstu (np. recenzji)
5/ porównuje miasta, potrafi wybrać miasto w którym chciałby mieszkać i uzasadnić swój wybór
6/ stosuje podstawowe moduły intonacyjne jęz. ang. w sytuacjach codziennych
7/ pisze email, zażalenie, sprawozdanie
8/ rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w krótkich tekstach
9/ opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
10/ potrafi czytać ze zrozumieniem teksty o tematyce ogólnej lub sobie dobrze znanej, oraz rozumie wyraźne wypowiedzi ustne tego rodzaju, jeśli podane są w standardowej wymowie; potrafi prosić o wyjaśnienia
Kryteria oceniania
- weryfikacja wiedzy i umiejętności w postaci sprawdzianów cząstkowych i podsumowujących 50%
- prace domowe 30%
- lektura - tekst wybrany z podanych źródeł, opracowanie streszczenia - 20%
- obecność na zajęciach + aktywne uczestnictwo + 10% przy 100% frekwencji;
Wymagania minimalne: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1) Roberts R., Clare A., Wilson JJ., “New Total English Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2) Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3) Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press.
4) Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: