Drugi język zaawansowany – język angielski 09-ANG2mgr-13
Programem zajęć objęte są nastepujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego:
a. Źródła informacji i fikcja literacka (Fact and Fiction)
b. Światło i cień w sztuce i w życiu (Light and Dark)
c. Doświadczenia dorosłości i dzieciństwa (Great and Small)
2/ Gramatyka: szyk zdania, przegląd czasów gramatycznych, łączenie zdań przez elipsę, zdania przydawkowe, rzeczowniki złożone.
3/ Formy pisemne: sporządzanie notatek na podstawie nagrania, charakterystyka postaci, paragraf opisujący ulubione miejsce, skrót wiadomości, streszczenie filmu, streszczenie artykułu (lektura)
4/ Wymowa: kontury intonacyjne, procesy mowy szybkiej (łączenie międzywyrazowe, asymilacje, redukcja samogłosek)
5/ Lektura: obszerny (2 tysiące słów) artykuł z prasy jakościowej (źródła patrz Moodle) lub z dziedziny dydaktyki (nt. nauczania języków obcych- źródło: np. http://www.world-newspapers.com/education.html)
6/ Praca projektowa: blog
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ prowadzi rozmowy z obcymi osobami oraz podejmuje i uczestniczy w dyskusjach prywatnych i publicznych na temat edukacji, wyzwań życiowych i ambicji, bieżących wydarzeń, filmów
2/ potrafi omówić proces nauczania, mówić o swoich doświadczeniach w nauce i określić stan swojej wiedzy.
3/ wyraża opinie na temat korzyści płynących z nauki języków obcych, Internetu, miejsc i sposobów spędzania wakacji
4/ negocjuje w procesie dokonywania wyboru (np. miejsca zamieszkania) używając właściwych struktur gramatycznych
5/ zgadza się / nie zgadza się z poglądami swoich rozmówców / dyskutantów, stosując odpowiednie funkcje i rejestry językowe
6/ konfrontuje i wymienia z partnerem informacje zaczerpnięte z różnych źródeł
7/ pisze notatki na podstawie nagrania, skrót wiadomości, streszczenie filmu, charakterystykę postaci, opis ulubionego miejsca
8/ czyta zaawansowane pod względem słownictwa i struktur gramatycznych teksty (w tym specjalistyczne) oraz opracowuje efekty własnych dociekań
9/ potrafi słuchać zaawansowanych materiałów audio i zapoznawać się z materiałem filmowym, dokonywać na ich podstawie krytycznej selekcji
10/ płynnie prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł (lektura, Internet, dyskusje) stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne.
Kryteria oceniania
Każda prowadząca ustala zasady zaliczenia z grupą.
Wymagania (dopuszczenie do egzaminu): 60% punktów uzyskanych według systemu oceniania.
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: