Język angielski 09-ANG2-RUM-44
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: pamięć, życie i zwyczaje w przeszłości, wspomnienia; opisywanie ludzi i zdjęć; życzenia i uczucia; wyrażenia związane ze zbytkiem; żywność i gotowanie; zakupy i usługi; reklamacje; sukces; przestępczość i prawo; anegdoty i zagadki
2/ Gramatyka: czasowniki modalne wyrażające prawdopodobieństwo; strona bierna, zdania warunkowe, przydawkowe, zaimki zwrotne, tryb łączący
3/ Formy pisemne: recenzja książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatka prasowa – relacja z wydarzenia, rozprawka „za i przeciw” na zadany temat.
4/ Wymowa: akcent wyrazowy, emfatyczny akcent zdaniowy, pauzowanie, formy słabe w konstrukcjach przymiotnikowych, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
5/ Lektura: reportaż z magazynu anglojęzycznego (4-5 tys. słów); przygotowanie prezentacji i zestawu słów kluczowych dla grupy
6/ Praca projektowa: przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zespołach 2-3 osobowych na podstawie przeczytanej lektury
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego (zakupy i usługi, żywność i gotowanie; reklamacje; przestępczość i prawo)
2/ opisuje zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów.
3/ parafrazuje zdania używając zdań przydawkowych, innych poznanych wyrażeń czasownikowych oraz strony biernej, przy jednoczesnej zmianie stylu na formalny
4/ swobodnie używa poznanych czasowników modalnych, by określić prawdopodobieństwo, stawiać hipotezy i przypuszczenia
5/ tworzy słowa używając poznanych przyrostków, buduje i stosuje w wypowiedziach przymiotniki złożone
6/ spekuluje i wyraża swoje opinie na temat wydarzeń z teraźniejszości i przeszłości stosując różne rodzaje zdań warunkowych i tryb łączący
7/ pisze recenzję książki lub filmu, email formalny z zażaleniem, list z referencjami, notatkę prasową – relację z wydarzenia, rozprawkę „za i przeciw” na zadany temat
8/ rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach
9/ komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie w celu zespołowego opracowania lektury, prezentacji i przedstawienia efektów własnych dociekań, wspomagając się źródłami internetowymi
10/ potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- przygotowanie do zajęć
- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć
- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym
Literatura
1/ Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2/ Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3/ Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press, 2005
4/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: